فراخوان دومین سالانه هنرهای تجسمی ساتین

فراخوان دومین سالانه ساتین اعلام شد
دومین سالانه هنرهای تجسمی ساتین
دومین سالانه هنرهای تجسمی ساتین

دومین سالانه هنرهای تجسمی ساتین پاییز 1400 برگزار می‌شود.

به گزارش آوام مگ، سالانه هنرهای تجسمی ساتین در دومین دوره با شعار «نگرش نو، بیان تازه» قصد دارد تمرکز خود را بر روی آثاری قرار دهد که رویکرد بدیع و خلاقانه در مواجهه با رسانه و موضوع اتخاذ کرده‌اند. هدف از سالانه دوم، تقویت مواجهه اصولی با تحولات معاصر در دنیای هنر، زمینه‌سازی برای تعامل بیشتر میان هنرمندان غرب آسیا و ایجاد انگیزه در میان هنرمندان، به ویژه هنرمندان جوان در شرایط بحران ناشی از بیماری کرونا است.

دومین سالانه ساتین در پنج رشته عکاسی، مجسمه‌سازی، چاپ دستی، نقاشی و رسانه‌های جدید (ویدئو آرت، پرفورمنس‌آرت، چیدمان و آثار چندرسانه‌ای) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند طبق ضوابط و شرایط جشنواره، آثار خود را ارسال نمایند.

داوری آثار در دو مرحله‌ توسط یک تیم داوری سه نفره صورت می‌گیرد. در مرحله نخست، داوری بر اساس تصاویر آثار صورت خواهد گرفت و در مرحله دوم به‌منظور تعیین آثار راه‌یافته به سالانه و هم‌چنین تعیین نفرات برگزیده، داوری بر اساس اصل آثار صورت خواهد گرفت.

دومین دوره این سالانه به‌ صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و هیئت داوران در هر بخش دو نفر را به‌عنوان دریافت‌کننده بورس حمایتی ساتین به مبلغ هفتاد میلیون ریال معرفی می‌کنند.

آثار هنرمندان راه‌یافته به جشنواره، در نمایشگاه مجازی سایت موسسه به نمایش درخواهد آمد و در صورت کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا، نمایشگاه آثار به صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد.

دبیری دومین سالانه ساتین را دکتر هادی آذری ازغندی بر عهده دارد. محدثه وحیدی مهر، مدیر موسسه ساتین و مدیر جشنواره، و نیره خادمی در مقام روابط عمومی، دیگر ارکان جشنواره را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان تا 31 تیرماه فرصت دارند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در سالانه ساتین به سایت www.sateenart.com  مراجعه کنند.

نویسنده

  • زينب ثقفی

    مدیر محتوای سایت آوام - کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی - متخصص عکاسی و چاپ آلترناتیو