آرزوهای آویخته در گالری ایده پارسی

تندیس: نمایشگاه مجسمه و چیدمان‌های نگار تاج‌گردان از 25 اردیبهشت در گالری ایده پارسی گشایش می‌یابد.

نمایشگاه «آرزوهای آویخته»، شامل آثار مجسمه و چیدمان نگار تاج‌گردان از 25 اردیبهشت در گالری ایده پارسی گشایش می‌یابد. «آرزوهای آویخته» از سه قسمت مجزا به ابعاد تقریبی 200*100*50 سانتی متر،200*100*50 سانتی متر و 100*100*50 سانتی متر تشکیل شده است و نحوه چیدمان آن با توجه به فضا متغیر است. فضای ارائه آثار فضایی تاریک است و مخاطبان با استفاده از چراغ قوه‌های موجود کار را مشاهده می‌کنند.

نگار تاج‌گردان در باره مجموعه «آرزوهای آویخته» گفت:  «ایده اولیه کارم به زمانی برمی‌گردد که دانشجوی سال آخر مجسمه‌سازی بودم. تغییراتی که گاه‌به‌گاه نه تنها مسیر زندگی بلکه خواسته‌ها و آرزوهایمان را دگرگون می‌کرد، موضوعی بود که فکرم را مدت‌ها مشغول کرده بود.گالری-ایده-پارسی

ازآنجاییکه که کاغذ ماده‌ای است که برای مراحل اولیه تولید لباس و ساخت الگوی لباس به کار می‌رود و نشان از ناتمامی لباس دارد، پس لباس‌های کاغذی را به عنوان نمادی از آرزوهای نیمه‌کاره قرار دادم و به همین دلیل بود که من از همان ابتدا کاغذ را به عنوان ماده اصلی برای تولید آثارم انتخاب کردم.»

او در مورد تاریکی فضای نمایشگاه گفت: «تاریکی فضا و استفاده از چراغ قوه نیز نکته‌ای دیگر بود که برای ایجاد حس اکتشاف و کنجکاوی در مخاطبان به ایده اولیه اضافه کردم. کنشی که تماشاچی را از یک مشاهده‌گر منفعل، به کاشف آرزوهای نصفه و نیمه تبدیل می‌کند.»

نمایشگاه «آرزوهای آویخته» در تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه 94 از ساعت 17 تا 21 در گالری ایده پارسی گشایش می‌یابد و تا تاریخ 30 اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت 17 تا 20 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز (دولت)، نرسیده به سه راه نشاط، کوچه اله وردی آذر، شماره 28 مراجعه فرمایند.

نویسنده