هادی هزاوه ای در گالری شیرین

تندیس: نمایشگاه آثار هادی هزاوه ای در گالری شیرین با عنوان «آجر و آجر با آجر» از تاریخ یکم خرداد ماه ۱۳۹۴ به مدت سه هفته تا تاریخ بیستم خرداد ماه برقرار خواهد بود. این نمایشگاه نتیجه برخورد او با فرم هندسی آجر است که به گفته خودش؛ او را با تحت تاثیر قرار داده است.

هادی هزاوه ای متولد سال ۱۳۱۹ در شهر اراک است. او در سال ۱۳۴۰ از دانشکده علوم دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل و در سال ۱۳۴۸ دومین مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران گرفت. پس از این وی در سیتی کالج نیویورک مدرک کارشناسی ارشد و در سال ۱۹۷۵ از دانشگاه کلمبیا، دکترای آموزش هنر و پست دکترایش را زمینه مطالعات موزه‌ای از دانشگاه نیویورک گرفت. او در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته و تا کنون بیش از شانزده نمایشگاه انفرادی در خارج و داخل ایران برگزار کرده است.

نمایشگاه هادی هزاوه ای در گالری شیرین
نمایشگاه هادی هزاوه ای در گالری شیرین

خود او درباره نمایشگاه «آجر و آجر با آجر» می‌گوید: «نقاشی‌های من بازنمودی از آشفتگی درونم هستند که با خودانگیختگی آغاز و بدون اراده و خارج ار کنترل من ادامه می‌یابند. من تحت این آشفتگی درونی با ایجاد نقش‌های هندسی در فرای نقاشی‌، خودم را نجات می‌دهم. گاهی خطوط هندسی بر ترکیب‌‌بندی‌ها چیره می‌شوند و اعوجاج فرم‌ها را فتح می‌کنند. حالا در مرحله‌ای از تجربه هنری‌ام هستم که آجرها را به کارگاه هنری‌ام آورده‌ام. این آجرهای تازه و کهنه با رنگ‌های خاکی‌شان مجذوبم می‌کنند. آن‌ها هندسه انعطاف ناپذیری پدید می‌آورند و با رقص و حرکتشان در کارگاه، فرم‌های ناشناخته‌ای را می‌زایند. زایش فرم‌هایی منظم در آشفتگی و هرج‌و مرجی در انظمام.»

حضورش در این‌جا، به همسایگی ‌است ولی تمام فضای اتاق را هم دربر‌می‌گیرد.

استیتمنت این نمایشگاه را سیاوش ارمجانی نوشته است. او در این متن نوشته است: «جسم‌شناسی و تصویرشناسی در اینجا، همه متمرکز به نیروی جاذبه‌ای است که مجسمه را به جایگاهش میخکوب می‌کند. ساختار و چهارچوب مجسمه باز است و استقلال مجسمه و تصویر را نمایان می‌سازد. مجسمه به این جایش نیامده که مکان اطرافش را تغییر یا تعالی دهد. حضورش در اینجا، به همسایگی ‌است ولی تمام فضای اطاق را هم دربر‌می‌گیرد.»

نویسنده