آموزش نقاشی خط آسان برای همه

آموزش و تارخچه نقاشی خط

با آموزش نقاشیخط شما می‌توانید با هنر خود بدرخشید و عواطف خود را به مخاطبان‌تان بروز دهید. می‌توان گفت خط نشانه‌ای از شخصیت و نقاشی نشانه‌ای از آن‌چه است که در فکر هنرمند می‌گذرد، جمله‌های ادبی و نوشتار هم احساسات و عواطف او را نشان می‌دهند.

نقاشیخط یک هنر تازه دوران معاصر است و یک تلفیق زیبا از خوشنویسی و نقاشی محسوب می‌شود. این هنر طرفداران بسیار زیادی دارد و هنرمندان بسیاری آن را انجام می‌دهند. آموزش نقاشیخط، آموزش آرایش هنرمندانه حروف الفبا است که به صورت تصویری زیبا مانند یک طرح نقاشی انجام می‌شود. این سبک از آن جهت اهمیت بسیار زیادی دارد که یک نوع سنت‌شکنی بوده و تلفیقی میان چند سبک ایجاد کرده است.

تاریخچه نقاشی خط

هنرمندان بسیاری باعث پیدایش این هنر زیبا شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان فرامرز پیلارام، محمد احصایی و رضا مافی را نام برد. هنر نقاشی خط از مکتب سقاخانه در نقاشی ایرانی به وجود آمده است و اطلاعات بسیار دقیقی از بنیان‌گذار اصلی آن در دسترس نیست. هرچند برخی از تاریخ‌دانان رضا مافی را به‌عنوان کسی می‌شناسند که برای بار نخست از مکتب سقاخانه الهام گرفت و روی یک بوم نقاشی، حروف الفبا را به زیبایی به تصویر کشید. البته بسیاری دیگر نیز بنیان‌گذار این هنر را محمد احصایی می‌دانند زیرا او به‌طرزی زیبا و هنرمندانه و با سبک و سیاق منحصر به فرد خود حروف را خوشنویسی می‌کرد.

آموزش و تارخچه نقاشی خط

آموزش نقاشی خط

در دوره آموزش نقاشی خط شما این هنر را تحت نظر بهترین هنرمندان ایرانی فرا می‌گیرید و با این هنر زیبا اطرافیان خود را متعجب می‌کنید.

با استفاده از یادگیری این هنر می‌توانید احساسات خود را به سادگی بیان کنید و همان‌طور که می‌دانید آن‌جایی که احساس فوران کند، هنر پدید می‌آید. هدف این هنر انتقال دادن زیبایی و احساسات شما به مخاطبان است که به شکل هنرمندانه‌ای در قالب عناصر بصری و جملات زیبا به آن‌ها عرضه می‌شود.

این هنر ترکیبی از نقاشی مدرن و خطاطی است. مابه شما توصیه می‌کنیم با آموزش نقاشی خط آثار زیبای خود را تولید کنید و آن‌ها را در معرض نمایش بگذارید.

حرف آخر

این روزها که معماری مدرن‌تر شده است افراد تمایل بیشتری دارند که از عناصر هنری و تزئینی مدرن در منزل خود استفاده کنند. تابلوهای نقاشی خط که هم هنر اصیل ایرانی را تداعی می‌کنند و هم سبکی مدرن دارند، از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون مدرن خانه یا دفتر کار هستند. به همین دلیل، خیلی‌ها به خرید تابلو نقاشیخط روی آورده‌اند.

نویسنده