گشایش نمایشگاه زهرا محسنی در ساربان

تندیس : نمایشگاه آثار زهرا محسنی جمعه یک خرداد در گالری ساربان گشایش یافت.

به گزارش گالری ساربان شامگاه جمعه ۱ خرداد نمایشگاه مجسمه های زهرا محسنی با عنوان من هم رویای یک رویا را دیدم با حضور استاد پرویز تناولی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر گشایش یافت.

این نمایشگاه شامل ۹ اثر مجسمه، ترکیبی از قطعات ماشین های فرسوده در بخش هایی از یک سر انسان که با فایبر گلاس ساخته شده است. این آثار بیانگر ماشینی شدن انسان امروز است و نوعی اعتراض به آن.

پرویز تناولی
پرویز تناولی

آثار به نمایش درآمده مجموعه ای است از ۹ «سر انسان امروز» که در سبک هنرمندان معاصر و مطرح پاپ آرت دنیا ساخته شده اند، هنرمندانی همچون کوزاما، جف کونز، فونتانا، اندی وارهول، دیمین هرست و بنکسی. در کنار این آثار، یک اثر دیگر هم وجود دارد که بیانگر انسان امروزی است که کاملا ماشینی شده و پایان را به بیننده نشان می دهد.

الهام بخش این مجموعه، رویایی بود که این هنرمند در رویای خود دید. رویایی که در آن، سایه ی کوزاما در کارگاه او نمایان شد و کار «انسان امروز» او را غرق خال های بی نهایت خود می نماید. جف کونز با حضورش این اثر را با رنگ های کرومی خود اجرا می کند. اندی وارهول با جایگزینی سر به جای مریلین مونرو اثر جدید خود را به رخ می کشاند. فونتانا با برش معروف، سر را به دو نیم تقسیم می نماید و هنر فلورسنت خود را در بالای آن قرار می دهد. بنکسی با حضور نامحسوس همیشگی این اثر را به جای سر گرسنه نقاشی خود، روی دیواری قرار می دهد و کلاه برگرکینگ را بر بالای آن نقاشی می نماید و جمله ی «رویایت را دنبال کن» را با یک واژه قرمز «باطل شد» ترسیم می نماید تا به همه بگوید که این انسان رویایی نخواهد داشت و دیگر گرسنه هم نخواهد بود. در نهایت دیمین هرست سر را برای ما کالبد شکافی می کند تا همه از میان آن عبور نماییم و ببینیم که در داخل این سر چیزی نیست جز تصویر خود ما.

زهرا محسنی
زهرا محسنی

نمایشگاه «من هم رویای یک رویا را دیدم» عصر جمعه ۱ خرداد افتتاح شد و تا ۱۰ خرداد ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست ،شماره ۸ مراجعه و یا با شماره ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

www.sareban.gallery.com

saraban4
گالری ساربان

نویسنده