گشایش موزه هنرهای معاصر آبادان

تندیس: موزه هنرهای معاصر آبادان با برپایی یک نمایشگاه عکس گشایش یافت.

موزه هنرهای معاصر آبادان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور حجت‌الاسلام زم، علی مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد)، مجید ملانوروزی (رییس مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران) و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گشایش یافت.

زم با اشاره به وضعیت بد این موزه در سال‌های گذشته، بیان کرد: هفت، هشت سال پیش که اینجا را دیدم ساختمانی تقریبا نیمه‌ ویران و پر از خاک بود. همان موقع تصمیم گرفتیم که اینجا را احیا کنیم؛ اما تا فراهم کردن شرایط مراحل دشواری را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم این موزه در سال‌های آینده به مرکزی بزرگ برای هنر و تولید و ارائه آثار هنری تبدیل شود که بتواند در منطقه حرف اول را بزند.

در این مراسم که همزمان با افتتاح نمایشگاه عکسی از عکاسان سرشناس دفاع مقدس بود، آثاری از رسول ملاقلی‌پور، رسول صدرعاملی، کاظم اخوان، سعید صادقی، علی فریدونی و …. با موضوع آزادسازی خرمشهر به‌نمایش درآمد.

مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان درباره‌ سیاست‌های کاری این موزه گفت: «سیاست‌های کاری ما به‌ صورت استانی، کشوری و منطقه‌ای خواهد بود تا بتوانیم این موزه را به یک مرکز فرهنگی در خوزستان و البته در بین کشورهای منطقه تبدیل کنیم تا حتی از فعالیت‌های کشورهای عربی نظیر امارات نیز پیشی بگیرد.»

او همچنین گفت تابستان امسال قرار است ساختمان این موزه بازسازی شود؛ اما این به آن معنا نخواهد بود که فعالیت‌های فرهنگی و هنری موزه متوقف شود.

رونمایی از کتاب «دفتر حماسه ۱» بخش دیگری از این مراسم بود. این کتاب دربرگیرنده عکس‌های مقاومت و آزادی خرمشهر در کنار اشعاری از شاعران معاصر مانند قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سپیده کاشانی، سهیل محمودی، ساعد باقری، حسین اسرافیلی، علی معلم و … با موضوع خرمشهر و دفاع مقدس است.

نویسنده