دوسالگی … گوسالگی بزرگمهر گشایش یافت

تندیس: نمایشگاه « دوسالگی … گوسالگی» بزرگمهر حسین‌پور با حضور بزرگان گشایش یافت.

« دوسالگی … گوسالگی» عصر جمعه، 8 خرداد ماه 1394 با حضور جمعی زیادی از هنرمندان، بازیگران و نویسندگان گشایش یافت. در این نمایشگاه آثار نقاشی، کاریکاتور، کمیک‌استریپ و پرفورمنس‌های حسین‌پور که در دو سال اخیر خلق شده‌اند، مرور می‌شوند.

در افتتاحیه این نمایشگاه، تابلوی «هفتاد و دو ملت» حسین‌پور که خودش آن را یک اتفاقی تکرارنشدنی می‌داند رونمایی شد. حسین‌پور طی فراخوانی عمومی این تابلو را در طول یک روز و از چهره‌ 400 نفری که داوطلبانه در این فراخوان شرکت کرده بودند کشیده است. اثر دیگر این نمایشگاه تابلوی ناصرالدین‌شاه با 40 همسرش بود که بخش اعظمی از نمایشگاه را دربرگرفته است.

بزرگمهر حسین پور

او درباره‌ تابلوی ناصرالدین‌شاه با 40 همسرش گفت: «این تابلو به‌گونه‌ای، جمع‌بندی کارهایی است که تا به حال از زنان ناصرالدین شاه کشیده‌ام. تابلوی ناصرالدین‌شاه و 40 همسرش شامل تصویر تمام زنانی است که به‌صورت جسته‌وگریخته کشیده‌ام، اما حالا همه دور هم جمع شده‌اند و یک بزم را تشکیل داده‌اند.»

بزرگمهر حسین‌پور درباره‌ نام نمایشگاه نیز گفت: «دو سالگی به آثاری که در دو ساله اخیر کشیده‌ام و گوسالگی نیز به گوسفندی که در نقاشی‌هایم وجود دارد، اشاره می‌کند.» وی گفت: «اولین‌بار است که در گالری راه ابریشم2 نمایشگاه برگزار کرده‌ام و البته نمایشگاهم، دومین نمایشگاه این گالری نیز است که دسترسی خوبی هم برای مخاطبان دارد.»

کامبیز درمبخش که از هنرمندان حاضر در افتتاحیه این نمایشگاه بود، درباره‌ آثار بزرگمهر حسین‌پور گفت: «کار او فوق العاده است و آثار او تنها یک کاریکاتوری نیست، بلکه پیامی همراه دارد. بزرگمهر همچنین از نظر تکنیکی در سطح بالایی است.»

نمایشگاه « دوسالگی … گوسالگی» تا 25 خرداد ماه ادامه دارد و علاقه‌‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، شماره ۲۱۰، گالری راه ابریشم ۲ مراجعه نمایند.

نویسنده