رونمایى اثر تازه علي شيرازي

تندیس: مراسم انتخاب نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز برگزار و از ٩ نگارخانه برتر تجلیل شد و همچنین از تابلوى فیروزه‌ای‌ رنگ علي شيرازي پرده‌برداری شد.

در این مراسم، معاون هنری و مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و چهره‌هایی مانند عباس مشهدی‌زاده، رضا نامی، محمود اسعدی، علي شيرازي، احمدرضا دالوند، نعمت‌الله کیکاووسی و جمعی از هنرمندان و مسئولان موزه‌ها و نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری حضور داشتند.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران در این مراسم گفت: «بدون تردید ماهیت ایران و تاریخ ایران در پیدایش هنر نقش جدی دارد. ایران مهد تمدن است و زمانی که تنها چند حوزه تمدنی وجود داشت، ایرانی یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های تمدن بود.»

او در ادامه گفت: «مهم‌ترین نقدی که در خصوص توجه به هنرمندان وجود دارد این است که، اگر توجهی هم باشد تنها قله‌ها را می‌بینیم، درحالی‌که اگر دامنه نبود قله‌ای هم وجود نداشت. باید جایگاهی برای ارائه آثار همه هنرمندان در هر سطحی داشته باشیم اما نکته مهم در ارائه این آثار تفکیک است. باید به هنرمندان در هر سطح و سنی توجه کنیم.

محمود صلاحی اضافه کرد: «کشورهایی در رشته‌های ورزشی موفق‌اند که ورزش در عموم مردم آن‌ها ریشه دوانده باشد. ما باید هنر را در خانواده‌ها و در دل مردم ببریم. البته که آموزش در هر رکنی حرف اول را می‌زند. کمیت و کیفیت هر دو لازم و ضروری‌اند. به نظر من 5 هزار متر نگارخانه برای تهران با این جمعیت، محدود است. 34 فرهنگسرا برای این ابر کلان‌شهر، تعداد زیادی نیست. باید رو به‌ جلو حرکت کنیم چه در خصوص کمیت‌ها و چه در کیفیت.»

در پایان این مراسم نیز از مسئولان ۹ نگارخانه برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر شد و از آخرین اثر علي شيرازي رونمایی شد. این اثر فیروزه‌ای رنگ، نام‌های ائمه را به تصویر کشیده و در اندازه دو در دو متر با تکنیک آکریلیک اجرا شده است.

نویسنده