رازهای موفقیت در دنیای هنر از زبان زنان موفق

تندیس: شصت و دو زن، از رازهای موفقیت‌ شان در دنیای هنر می‌گویند. تندیس بخشی از این مصاحبه‌ها را انتخاب و در سه بخش برای علاقه‌مندان منتشر می‌کند.

راز موفقیت در دنیای هنر چیست؟ این سوال از تعدادی خانم در رده‌های بالای موزه‌ها، گالری‌ها، بنگاه‌های روابط عمومی هنر و موسسات غیرانتفاعی پرسیده شده است و از آنان خواسته شده به ما بگویند در مسیر شغلی خود چه چیزی آموخته‌اند و چه پیشنهادی برای خانم‌هایی دارند که قصد ورود به این عرصه را دارند.

۱۱-لوسی میشل، اینس، یکی از بنیانگذاران گالری «میشل-اینس و نش»، نیویورک

lucy mitchell
lucy mitchell

خوب گوش دهید، طولانی بنگرید و کم صحبت کنید.

۱۲- هلن تومر، مدیر جشنواره فروش هنر معاصر پالس[.۱ PULSE Art Fair]، نیویورک و میامیکلید

Helen Toomer
Helen Toomer

موفقیت این است که دقیقا تعیین کنید موفقیت برای شما چه معنایی دارد، اهدافتان را مشخص کنید و با کار سخت آن را به‌دست آورید، زمان و انرژی‌تان را وقف آن کنید، در حالی که غرور و اعتماد به نفس خود را در کاری که انجام می‌دهید حفظ می‌کنید، حتی اوقاتی که کارها بر وفق مرادتان پیش نمی‌روند.

۱۳- الیزابت مارکس، از شرکای گالری ماتیو مارکس، نیویورک

elizabeth marks
elizabeth marks

یکی از مهم‌ترین نکاتی که همواره برای من مفید بوده این است که آرام آرام رشد کنم و اجازه دهم گالری زیر ساخت اقتصادی خود را مستحکم کند و در عوض این استحکام به گالری «ماتیو» این آزادی را می‌دهد که هیچ‌گاه در موضوع خلاقیت مجبور به کوتاه آمدن نباشد.

۱۴- ایگنی سای، کیوریتور هنر معاصر در موزه بروکلین

eugenie tsai
eugenie tsai

صبر و مقاومت از ضروریات دستیابی به هر هدفی در زندگی هستند. البته این هم مهم است که خود را در موقعیتی قرار دهید که امکانات جایی برای بروز کردن داشته باشند.

۱۵- دمینیک لوی، موسس گالری دومینیک لوی، نیویورک، لندن و ژنو

Dominique Levy
Dominique Levy

آن‌چه را که واقعا به آن عشق می‌ورزید پیدا کنید و سپس با تمام وجود تسلیم آن شوید، زیرا آن‌چه به شما لذت می‌بخشد طی یک دوران کاری طولانی دوام خواهد آورد.

۱۶- جون کلی، موسس گالری جون کلی، نیویورک

June Kelly
June Kelly

به عنوان زنی در دنیای هنر، اعتقاد دارم لازم است که روابطی پیوسته و موثر ایجاد کنید که بتواند اهداف مشترک را قوام ببخشد و پشتیبانی کند.

۱۶- اگنس گاند، رئیس سابق موزه هنر مدرن نیویورک

Agnes Gund
Agnes Gund

بسیار خوشبختم که آموزگاران برجسته‌ای داشته‌ام که به من چگونه دیدن هنر را آموختند و راهنمایانی که مرا به هنرمندان، کیوریتورها و مجموعه‌داران بزرگ معرفی کردند. و من البته تمام تلاش خود را کردم تا از هر موقعیتی نهایت استفاده کنم. من از همان ابتدا آموختم در هیئت‌ها و انجمن‌ها حضور داشته باشم و همواره مراتب قدردانی و تشکر خود را برای زحمات تک تک افراد ابراز کنم. مردم پاسخ می‌دهند هنگامی که شما به آن‌ها احترامی را که شایسته‌اش هستند نشان می‌دهید و من از این رابطه بسیار لذت می‌برم و در طی سالیان با هنرمندان عجیبی آن را برقرار کرده‌ام. پیشنها من این است: «به دنبال بهترین معلمان بگردید، تا می‌توانید ببینید، همواره به آموختن ادامه دهید، به ارتباطات‌تان بهاء بدهید و با مردم با احترام برخورد کنید.

۱۷- آن فیلبین، مدیر موزه «همر» در یو سی‌ال‌ای

ann philbin
ann philbin

تلاش کنید تا قوانین تاریخ هنری را گسترده و تغییر دهید، این قوانین را در سنگ حک نکرده‌اند.

۱۸- جاستین لودویگ، گرداننده نمایشگاه‌ها و کیوریتور ارشد در دالاس معاصر

Justine Ludwig
Justine Ludwig

تصمیماتی بگیرید که برایتان ترسناک باشد، ریسک پذیری و خود را به چالش کشیدن پر ثمرترین راه را ایجاد می‌کند.

۱۹- والری کاسل اولیور، کیوریتور ارشد در موزه هنر معاصر هیوستون

valerie cassel oliver
valerie cassel oliver

هنر معاصر منظره‌ای همواره در حال تغییر است. به عنوان کیوریتور، ما به واقع در حال نوشتن تاریخ هم‌زمان با رخ دادن آن هستیم. شما باید راحت باشید و اعتماد به نفس‌تان را حفظ کنید، وقتی که در قلمرو کشف نشده‌ای حرکت می‌کنید.

۲۰- مریم همایون‌ایسلر، مدیر بنیاد مریم و ادوارد ایسلر، لندن

maryam eisler
maryam eisler

هنر در اغلب مواردی که سیاست ناموفق است پیروز می‌شود. هنر سلاحی قدرتمند است؛ با توان قدرتمند و حیات بخش که امکان تفکر انتقادی و گفتگوی آزاد را فراهم می‌کند. هنر این پتانسیل را دارد که کج فهمی‌ها و گفتمان‌های شکل نگرفته را تغییر دهد. هنر قدرتمندترین ابزار بیانی امروز ماست که انتقال دهنده عقاید هنرمندان است، کسانی‌که به عقیده من سازندگان تفکر در عصر ما هستند. این نگاهی است که من به هنر دارم و آن را برای اهداف بزرگ‌ترم به کار می‌برم. هنر به مثابه قدرت نرم.

۲۱- لیلا تقی‌نیا، میلانی هلر، بنیان‌گذار و رئیس گالری لیلا هلر، نیویورک

leila heller
leila heller

کلید موفقیت من بر سه چیز بنا شده است: «عشق من به هنر، توانایی‌های ارتباط خوب با مردم» و تعریف من از هرگز «نه» را به عنوان جواب نپذیرید.

۲۲- کلر مک اندرو، اقتصاددان فرهنگی و بنیان‌گذار گروه مشاوران اقتصاد هنر، کیوریتور بازار سالیانه تفاف (TEFAF)

clare mcandrew
clare mcandrew

هنگامی که سلیقه شخصی به نظر مرکز انتخاب هنر برای خرید قرار می‌گیرد، بسیاری از خریداران از تکیه بر نظر خودشان اجتناب می‌کنند. آن «پدیده به‌خصوص» ای که ما در بازار هنر به دنبالش می‌گردیم منظور گروه اندکی از هنرمندان است که به قیمت‌های نجومی رسیده‌اند، برخاسته از روش‌های کاهنده ریسکی است که اعتقاد دارند «چیزی را مصرف کن که دیگران مصرف کرده‌اند». عده‌ زیادی از مجموعه‌داران جدید تنها آثار «شناخته شده» را می‌خرند یا آن‌هایی که توسط هنرمندان معروف تولید شده‌اند، که اغلب توسط خریداران قبل موفق قلمداد شده است و این در حالی است که کم‌تر و کم‌تر بر سلیقه خودشان متکی می‌شوند. این رفتار باعث تقویت جایگاه هنرمندان موفق می‌شود درحالیکه آن‌هایی که کم‌تر شناخته شده هستند با استعداد و کیفیت برابر دیده نشوند و این امر به همراه کمبودها باعث شده برخی قیمت‌ها چنین بالا باشند، نه لزوما تفاوت در کیفیتشان. لازم نیست شما میلیونر باشید تا به کیفیت بالا دست پیدا کنید بلکه باید کمی وقت و توجه صرف تحقیقات خودتان یا کسب راهنمایی‌های هدفمند کنید.

۲۳- پائولا کوپر، بنیان‌گذار گالری پائولا کوپر

paola cooper
paola cooper

فراموش کنید که زن هستید، یک انسان باشید.

نویسنده