سرامیک‌های جدید بهزاد اژدری

تندیس: بهزاد اژدری، مجموعه جدید خود را با عنوان «حکایت» به نمایش خواهد گذاشت.

بهزاد اژدری هنرمند سفالگر، این روزها مشغول اتمام مجموعه آثار سرامیکی خود با عنوان «حکایت» است، که بزودی در قالب یک نمایشگاه نمایش داده خواهد شد. اژدری درباره مجموعه جدید خود گفت: «این مجموعه شامل 25 اثر است که به شیوه تصویرسازی با مدیوم سرامیک و در قالب مجسمه کار شده است. این مجموعه نگاهی انتقادی به ساختار درون‌شناسی زن سنتی ایران دارد، که به نوعی قصه‌گو و روایت‌گر است.»

بهزاد اژدری
بهزاد اژدری

او ادامه داد: «متاسفانه سفال و سرامیک با وجود قدمت طولانی که دارد اما هنوز در کشور ما آن‌طور که باید و شاید جایگاه خود را نیافته است و بسیاری از هنرمندان با قابلیت‌های این مواد آشنایی ندارند. بسیاری از افراد اعم از هنرمند و غیره از سرامیک تلقی نوستالژیک دارند و فکر می‌کنند سفال و سرامیک، همان کوزه‌گری است در حالی‌که این‌طور نیست و سرامیک بایسته‌ترین ماده خلق صنعت و هنر است و از نظر شکل‌گیری، بافت بندی و… بسیار قابلیت دارد و به نوعی بی‌رقیب شده است. درحال حاضر هنرمندان به نام و شناخته شده ما، هم خیلی این ماده را نمی‌شناسند در حالی که این پدیده جایگاه خاص خود را در دنیا یافته است.»

اژدری با انتقاد از این که دست‌درکاران هنر هنوز با این مواد ناآشنا هستند، عنوان کرد: «وقتی دست‌درکاران و بدنه اصلی هنر، تصور خاصی از سرامیک ندارد، نباید از دیگران انتظار دیگری داشت. هنرمندان ما از سرامیک اطلاعات چندانی ندارند و چنین برداشتی منجر به ندیده شدن و غیبت آن در میان سایر هنرها می‌شود. به نحوی که برگزاری دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌ها نیز برای این معرفی کفایت نمی‌کند. حضور سایر هنرمندان در این عرصه باعث می‌شود که این هنر بیشتر شناخته شود.»

نویسنده