نمایشگاه مجسمه های رابینسون

| گالری Sutton
| نمایشگاه مجسمه
| هنرمند: پیتر رابینسون
| عنوان: نو واژه آوری
| پایان: ۲۵ جولای ۲۰۱۵

پیتر رابینسون یکی از هنرمندان مطرح نیوزیلند است که از مدیاهای مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی و چاپ در خلق آثارش استفاده می‌کند. او در کارهای اولیه‌اش بیشتر به مسائل سیاسی به خصوص روابط نژادها می‌پرداخت، اما در کارهای اخیرش که تحت عنوان «نو واژه آوری» در گالری ساتون به نمایش گذاشته است با تکیه بر مجسمه‌سازی، بیشتر بر روی مادیت، فرم و فضا تمرکز دارد. وی در سال ۲۰۰۸ بزرگترین مجسمه‌ای که تا به حال در گالری‌های نیوزلند به نمایش درآمده است را خلق کرد، که در همان سال در گالری “Govett-Brewster” به نمایش درآمد.

رابینسون پس از پروژه موفقش با عنوان «مرکز تفریح» که در پومپیدو به نمایش درآمد، مجموعه «نو واژه آوری» را که شامل مجسمه‌های مشکی و زرد است و تداعی‌کننده حروف یک زبان در حال تحول می‌باشد را ارائه می‌کند. واژه‌ها و زبان همیشه موضوع ثابتی در کارهای رابینسون بوده است. بازگشت به نو واژه آوری زبان به نمادشناسی یک کد و یا الفبای ناشناخته ارائه می‌شود. بعضی از فرم‌ها آبستره باقی مانده‌اند، در حالیکه مابقی شدیدا وابسته به گستره بزرگی از ارجاع‌های به ماقبل تاریخ، تاریخ هنر، ریاضیات و علوم دارد. در مواجه با آثار، بیننده درگیر رمزگشایی یک شبکه پیچیده از رمزها و ارجاع‌ها می‌شود که بسیار شاعرانه اما ناواضح هستند، و بیننده قالب و معنای خود را به کار می‌دهد.

ROBINSON

پیتر رابینسون، تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی داشته که، از میان آنها می‌توان به «مرکز تفریح» (۲۰۱۵)، «مادر آیا من وحشی هستم؟» (سیزدهمین بینال استانبول)، «اگر قرار بود در اینجا زندگی کنی»، «پنجمین سه‌سالانه Auckland نیوزیلند» (۲۰۱۳)، «تمام روابط ما» (هجدهمین بینال سیدنی)، «تاثیر نگرانی لندن» (۲۰۱۰)، «پلیمر یکپارچه سیدنی» (۲۰۰۹)، «دوقطبی» (چهل و نهمین بینال ونیز) و «سوپرمن در رختخواب» در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد.

نویسنده