سومین جایزه شروه پایان یافت

تندیس: ۴ تیرماه برگزیدگان سومین جایزه شروه معرفی شدند.

عصر روز پنج‌شنبه ۴ تیرماه نمایشگاه سومین جایزه شروه به کار خود پایان داد و جوایز برگزیدگان بخش نقاشی و مجسمه‌سازی اهدا شد.

در ابتدای مراسم، کلیپی از بخش‌های مختلف جشنواره پخش شد و هنرمند نوجوان به نام آناهیتا به نقالی خروش کاوه پرداخت. پس از آن اردشیر میرمنگره از سازمان زیباسازی لزوم توجه به آثار دیوارنگاری و شهری عربعلی شروه را خاطر نشان کرد. در ادامه مرضیه قره‌داغی همسر مرحوم شروه با اشاره به زندگی هنری او درباره گسترش و ارتقا جایزه شروه صحبت‌هایی داشتند.

سپس رضا هدایت و بابک اطمینانی خاطراتی را از دوران کاری خود با شروه بازگو کردند. پس از سخنان جعفر نجیبی نیز از تندیس برنزی شروه ساخته نجیبی با حضور ترانه صادقیان، مرضیه قره‌داغی و بابک اطمینانی پرده‌برداری شد. اجرای موسیقی و سخنان دکتر علی امینی، شاهنامه پژوه، آخرین بخش‌ها پیش از اهدا جوایز به برگزیدگان بودند.

جایزه شروه

به گزارش هنرآنلاین، در بخش نقاشی هیئت داوران الهه فرمانیان، مهشید قوچانی و آذین رستمی را شایسته رتبه اول دانستند. همچنین از فرشید لطفی و محمدرضا رهبر نیز تقدیر به عمل آمد. و در بخش مجسمه‌سازی رتبه نخست به محمد شیری، رتبه دوم به محمد علی‌زاده و رتبه سوم به اعظم حسین‌آبادی اهدا شد و از نگار نجیبی و الهام بلورچی نیز تقدیر به عمل آمد.

سومین جشنواره نقاشی و مجسمه جایزه شروه با موضوع شاهنامه فردوسی، به یادمان و گرامیداشت استاد عربعلی شروه به همت انجمن دوستداران شروه و همکاری سازمان فرهنگی هنری زیبا سازی شهر تهران، و با هدف رشد و توسعه فرهنگ و هنر، ایجاد انگیزه و پویایی در گسترش پیوند بین هنرهای تجسمی و ادبیات کهن ایران و ترویج مضامین عمیق داستان‌های شاهنامه فردوسی برگزار شد.

نویسنده