فراخوان تابلوها و مجسمه‌‏های کوچک

تندیس: فراخوان پنجمین نمایشگاه تابلوهای کوچک و نخستین نمایشگاه مجسمه‎های کوچک گالری آریا اعلام شد.

در فراخوان پنجمین دوره از این نمایشگاه آمده است: اندازه، عنصری بیان‏گر است. هنرمندان با انتخاب اندازه آثارشان رساتر سخن می‌گویند. آنها با اندازه در هیات نماد، معنایی را منتقل می‏‌کنند، حسی را برمی‏‌انگیزنند، ویژگی تکنیکی خاصی را برجسته می‌کنند و به تئوری‎هایی ارجاع می‌دهند. اما این‌ها الزاما با اندازه‎های بزرگ صورت نمی‌گیرد. بالعکس پس از بزرگ شدن آثار، تماشایی شدن هنر، وایستگی هنرمند به تکنولوژی پیچیده و هزینه‎های گزاف، عده زیادی از هنرمندان دوباره به خلق آثار کوچک روی آوردند.

نگارخانه آریا با نمایشگاه «تابلوها و مجسمه‌‏های کوچک» در پی آن است، مجموعه‎ آثاری با ابعاد کوچک که ارزش هنر آنها را اندازه‌شان تعیین نمی‌‏کند به نمایش بگذارد.

فراخوان

شرایط فراخوان:

– تعداد آثار انتخابی هر هنرمند به عهده نگارخانه است.

– انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‏‌شود: ۱. دیدن تصویر آثار از روی CD و ۲. انتخاب از روی اصل آثار

– نقاشی و طراحی: طول بزرگ‏ترین ضلع اثر با درنظر گرفتن قاب و حاشیه از ۳۵ سانتی‏متر بزرگ‎تر نباشد.

– مجسمه: طول و عرض و ارتفاع هر مجسمه با درنظر گرفتن پایه (در صورت لزوم) حداکثر از ۲۰ سانتیمتر بزرگ‌تر نباشد. لازم است مجسمه‏‌ها با پایه مناسب که مجسمه روی آن ثابت شود طراحی و ساخته شوند.

– موضوع، تکنیک، انتخاب مواد و اسلوب آزاد است.

علاقه‏‌مندان می‌‎‏توانند تا ۱۵ اثر خود را در بخش طراحی و نقاشی و تا ۷ اثر را در بخش مجسمه، برای انتخاب در فرمل فایل jpg به صورت شماره‎گذاری شده بر روی CD در روزهای ۴،۵و ۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ به نگارخانه آریا تحویل دهند.

لازم است تصاویر دارای مشخصات کامل(ابعاد، تکنیک، سال خلق) و برای سهولت در اطلاع رسانی، حتما شماره‎گذاری شده باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

نویسنده