نیویورک نمای نزدیک در موزه هنرهای معاصر تهران

تندیس: برنامه « نیویورک نمای نزدیک » توسط موسسه هنری رای‌بُن و با همکاری سینماتِک موزه هنرهای معاصر تهران از دوشنبه ۲۲ تیرماه آغاز می‌گردد.

موسسه هنری رای بُن با همکاری سینماتِک موزه هنرهای معاصر تهران برنامه‌​ای با عنوان « نیویورک نمای نزدیک » از روز دوشنبه ۲۲ تیرماه تا پنج شنبه ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سینماتک موزه هنرهای معاصر برگزار می​‌کند. این برنامه به نمایش مجموعه مستندهایی با همین عنوان که محصولی از موسسه «آرت ۲۱» است خواهد پرداخت. پروژه نوآورانه « نیویورک نمای نزدیک »، نگاهی نزدیک به هنرمندانی دارد که دهه اول کار، زندگی و فعالیت حرفه‌ای خود را در نیویورک سپری می‌کنند.

« نیویورک نمای نزدیک » جنبه‌های مستندی از خانه‌ها و استودیوها، اجراهای زنده، نمایشگاه‌ها، دوره‌های کاری، مشاغل روزانه و فعالیت‌های اجتماعی این هنرمندان را نشان می‌دهد.  آثار این هنرمندان رویکردهای تازه‌ترِ نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، اجرا (پرفورمنس)، فیلم و ویدیو را  ارائه می‌دهد که درعین‌حال اغلب، مرزهای میان هنرهای تجسمی ، فیلم‌ و موسیقی را کمرنگ می‌کند. این فیلم‌ها به کنکاشِ مسائلی چون همکاری، بداهه‌سازی، تغییر، شرح زندگیِ شخصی، تاریخ و مسئولیت سیاسی در جامعه چند ملیتی نیویورک می‌پردازد که به نوبه خود جذاب و پرتنش است.

tandis-iran-233

در کنار برنامه​ پخش فیلم‌ها، هر روز نشستی با حضور متخصیین فعال در حوزه‌های سینما و هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد. سه‌شنبه ۲۳ تیرماه  ساعت ۱۸ نشستی با حضور مجتبی میرتهماسب، محمدرضا جهان‌پناه و امیرحسین ثنایی برگزار می‌شود که به ساختار سینمایی و رسانه‌ای فیلم‌ها و نیز تجربه‌های شخصی ساخت فیلم مستند از هنرمندان تجسمی خواهد پرداخت.
ساعت ۱۸ روز چهاشنبه ۲۴ تیرماه، نشستی باحضور  پوریا جهانشاد و هامد جابرها با عنوان « هنر معاصر، روایت‌​های شخصی و امرِ​سیاسی» برگزار می​‌شود و در اختتامیه برنامه ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۵  تیرماه، با حضور  محمد پرویزی و هامد جابرها نشستی با عنوان  «زیبایی شناسی هنر معاصر » برگزار می‌شود که به بررسی وضعیِ هنر معاصر و درک و دریافت هنرمند و تناقص‌​های زیبایی‌شناسی آن و در واقع به چیستیِ هنر معاصر خواهد پرداخت.

نویسنده