هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران

تندیس: فراخوان هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران توسط سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شد.

رویکرد و اهداف:
این سمپوزیوم مجسمه سازی بصورت رقابتی و همانند دوره‌های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط به‌روز و شکوفایی آفرینش­‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه‌سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار، از یکم تا بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۴ برگزار می‌شود. در طول سمپوزیوم شرایطی فراهم می گردد که شهروندان علاقمند و گروه‌های دانشجویی بتوانند به آسانی با هنرمندان آشنایی یافته و بطور مستقیم از مراحل اجرای آثار بازدید نمایند.

semposiom-tehran

 

سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود:
۱) بخش اصلی: بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن می‌باشد.

کارگاه سنگ: این کارگاه به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین گردیده است.

کارگاه آهن: به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

۲) بخش دانشجویی: مصالح مورد استفاده در این بخش سنگ تراورتن بوده و حداکثر ۱۰ دانشجوی رشته مجسمه‌سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند به این بخش راه می‌یابند. بخش دانشجویی صرفا بر جنبه‌های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

هیات داوران:
متشکل از ۲ داور ایرانی و ۱ داور خارجی است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط شرکت:
کلیه داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای تجربه و توانایی کار با سنگ و یا آهن بوده و بتوانند ایده‌های خود را در مدت سمپوزیوم شخصا به اجرا درآورند.

چگونگی شرکت در کارگاه سنگ سمپوزیوم:
متقاضیان شرکت دراین کارگاه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت‌نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ Dpi به همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام نمایند. ماکت ارائه شده باید در مقیاس ۱۰/۱باشد. (هر متقاضی می‌تواند فقط یک پیشنهاد عرضه نموده و نباید پیش از این در جایی اجرا شده باشد.) ماکت‌ها باید از جنس مقاوم بوده و قابلیت نمایش در بخش نمایشگاه جنبی را داشته باشند.

مهلت ثبت نام:
دبیرخانه سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری (۲۰ و ۲۱ تیر ماه ۹۴) به مدت ۲ روز در ساعات اداری از علاقمندان ثبت نام می‌کند. هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری‌ها معرفی خواهند شد.

انتخاب:
انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت‌های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت. شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر ۵ نفر هنرمند ایرانی، ۹ نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر ۱۰ نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می‌نماید. همچنین شورای انتخاب ماکت‌های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم را انتخاب خواهد کرد.

جوایز:
سمپوزیوم بنا به رای هیات داوران در بخش اصلی کارگاه‌های سنگ و آهن بنا به رای هیات داوران جمعا چهار اثر برگزیده ( هر کارگاه ۲ اثر به صورت مجزا ) خواهد داشت که در مراسم پایانی معرفی شده و جوایزی به شرح ذیل اهدا می‌گردد:
– دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰۰ دلار امریکا برای نفر اول
– دیپلم افتخار و مبلغ ۳۵۰۰ دلار امریکا برای نفر دوم

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم: پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی شرقی، موزه مجسمه تهران

تلفن و فاکس: ۲۲۹۶۹۷۴۲ ( داخلی ۱۱۱_ ۱۱۲_ ۱۱۴ )

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده متن کامل فراخوان اینجا را کلیک کنید.

نویسنده