جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از نیمه‌ دوم شهوریور

تندیس: بیست‌ و دومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیمه دوم شهریورماه امسال در استان مازندران برگزار خواهد شد.

این جشنواره توسط دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار خواهد شد. این دوره از جشنواره در رشته‌های نقاشی، طراحی، نگارگری (نگارگری گل و مرغ، تذهیب)، ارتباط تصویری (پوستر)، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق) و حجم (آهن، گچ، گل و سفال) برای جوانان ۱۶ تا ۲۵ سال برگزار می‌شود.

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

رضوان صادق‌زاده از سوی حکمی از دفتر هنرهای تجسمی به عنوان دبیر بیست‌ و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان منصوب شد و محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، احمد وکیلی، رضوان صادق‌زاده، بهمن عبدی و عبدالرحیم سیاهکارزاده (رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره هستند.

هنرمندان جوان علاقه‌مند تا ۲۴ مردادماه فرصت دارند با ثبت نام و ارسال حداکثر تصویر پنج اثر خود در هر رشته در سایت جشنواره به نشانی www.yafestival.ir در این جشنواره شرکت کنند.

لازم به ذکر است که شرکت‌کنندگان می‌توانند در همه رشته‌های فراخوان اثر ارسال نمایند و محدودیتی در این مورد نمی‌باشد ولی در نهایت پس از داوری و انتخاب، هنرمندان فقط در یک رشته وارد کارگاه‌ها می‌شوند.

همچنین طبق تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره و بر اساس استاندارد بین‌المللی سن، که مورد تأیید مرکز آمار ایران می‌باشد؛ سن شرکت‌کنندگان در این جشنواره بین ۱۵ تا ۲۴ سال می‌باشد.

هیئت انتخاب جشنواره پس از بررسی آثار رسیده به جشنواره، هنرمندان جوان منتخب را برای حضور در جشنواره که به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود، معرفی می‌کند.

نویسنده