نقاشی هایی با موضوع عرفان

تندیس:  نمایشگاه نقاشی های مارال اصفهانی از ۲ مردادماه در گالری ویستا برپا می‌شود.

در این نمایشگاه ۸ اثر در ابعاد بزرگ و حدود ۳۰ اثر کوچک به روی دیوار خواهد رفت که همگی با رنگ و روغن و اکرلیک کار شده‌اند. این آثار همگی از یک مجموعه هستند و براساس دغدغه‌ای که هنرمند در حوزه تاثیر عرفان بر هنر داشته خلق شده است. تم تمام نقاشی‌هایی که به نمایش درآمده با محوریت علم خودشناسی و عالم مثال، به صورت تصویر درآمده است.

مارال اصفهانی با اشاره به این که موضوع عرفان را از دوران دانشگاه دنبال کرده است گفت: «کار و تحقیق بر روی علوم دینی و ادیان دغدغه من بوده و هست و روی علوم دینی و ادیان تحقیقات گسترده‌ای داشتم. از آنجایی که به واسطه مادرم از کودکی با حال و هوای نقاشی آشنا بودم، در زمان دانشگاه نیز به دنبال پاسخ به سوال‌های خودم رفتم و این چرایی‌ها من را به سمت عرفان سوق داد و نهایتا نتیجه آن نیز در هنر تبدیل به این آثار شد. در نمایشگاه قبلی تابلوهای من متاثر از اشعار شاعران بود و همان آثار نیز پله اول من برای ورود به این عالم بودند. در این نمایشگاه نیز محوریت وحدت بر کثرت و خودشناسی متون سهروردی و مولانا، من را به سمت خود حقیقی در عالم مثال رساند.»

او ادامه داد: «همانطور که گفتم از کودکی با نقاشی آشنا بودم و چون دائما روی خودم . نظرات عرفانی کار می‌کردم، این حال و هوا همراه من شد، و من به واسطه هنر در واقع خودم را در نقاشی‌ها جستجو کردم. نقاشی این قابلیت را دارد که راحت‌تر خود واقعی و حقیقی را بیابیم و آنچه را که به دنبالش بودم را تا حدودی یافتم.»

نقاشی

نمایشگاه نقاشی‌های مارال اصفهانی از ۲ مرداد گشایش می‌یابد و تا ۱۲ مردادماه ۹۴ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، شماره ۱۱، گالری ویستا مراجعه فرمایند.

نویسنده