نامه سرآغاز

اول دفتر به نام ايزد دانا

گفته اند که بحران کالایی شدن هر چیز در گرو خبرِ آن است . به این معنا علم ،در مقام فضیلت شرط عمل دارد و گرنه که شامل عمل نگردد ، تنها خبر می شود .گفتیم پس حداقل خبر را ارج نهیم و آنچنان که شایسته ی نوادگان آدم ابولبشر باشد حق مطلب را ادا کنیم .در این بحبوحه ی آزمون و خطا ، بر مصداق منطق ، سه سال پای کوفتیم تا رمز آن بیاموزیم و اعتنا و اعتماد دوستان را به دست آوریم .یاران و برادران بر مدار مروّت نمره ی قبول دادند و خداوند ما را مجال داد تا فضایی جدید تر و کارا تر در اختیار شما دوستان قرار دهیم

گروه آوام تلاشهای بسياري را ازبراي ايچاد پايگاه خبر رساني در شبكه مجازي در سه سال گذشته به انجام رساند و امروز تارنماي هنرهاي تجسمي تنديس داراي بازديدكنندگان و یاران بسيار و منبع قابل رجوع براي پايگانهاي ديگر در حوزه فرهنگ و هتر گشته‌ است.
از پي تلاش ما و یاران و حامیان‌مان اين رسانه وارد مرحله جديدي گرديده است. چه به لحاظ نرم افزاري و چه به لحاظ ايجاد محتوا درحوزه تجسمي.
امروزه نمیتوانیم گسترش چه بسا نگران کننده فن‌آوری را نادیده بگیریم . دسترسی و گسترش روز افزون ابزارهای تعاملی و هوشمند ،مانند گوشی ها و تبلت ها  ما را واداشت تا بتوانیم بر دسترسی مخاطبان انبوه وب سایت تندیس ارزش بنهیم و ساختار این پایگاه را کارآمد و بروز نماییم،تا امكان دسترسي در هر لحظه ، هر مكان و با هر وسیله ارتباطی حاصل گردد.از سوي ديگر ما به عنوان وظیفه اصلی خود که همانا توسعه نقد و پژوهش در حوزه تجسمی میباشد امكان ارتباط با ديگر پايگاه هاي خبري و تخصصي را تسهیل کردیم تا ارتباطات پژوهشي بيشتري شكل بگيرد.
قطعا زمان در این دوران بیشتر طلا گشته و باید در حداقل زمان و سرعت امكان دسترسی به اطلاعات برای مخاطبان فراهم گردد . از این رو ایجاد خبرنامه به صورت خودكار ودريافت اخبار مهم در پستهاي الكترونيكي اعضاء و همچنین تولید خوراکهای خبر RSS از موارد دیگری بود که سٰرآغاز تحول نوین وب سایت تندیس گردید.
پرداختن به بهبود طراحي صفحات و امكان جستجوي اسانتر و گرافیک روان و پویا شاید هنوز به مراحل نهایی خود نرسیده است ، اما به طور حتم اهمتی فزون در یک وب سایت هنرهای تجسمی دارد که این مهم با نظرات شما مخاطبان میتواند روز به روز بهتر و بهتر گردد.
همچنین با مشاوره و بررسي در خصوص امكان ايجاد ابزارهاي دسترسي (application) تيم ديگري از برنامه نويسان همكار تنديس در حال انتشار نسخه هاي مورد استفاده براي ابزارهای هوشمند ميباشند كه بزودي از اين پايگاه قابل دريافت ميباشد.

مطلب دیگر آنکه ، چنانکه مشهود است بابی در زبان انگلیسی گشوده ایم تا فضای جهان خارج و داخل مرتبط گردد و امکان دریافت اخبار دیگر ممالک همسایه فراهم شود امید است که بشر دوستی و مروت ایجاد گردد و وفور رزق و مال حاصل آید!

پس از این  تلاش دارم هر دو هفته یک بار بر منوال ابرار مجله ، یادداشتی در این پنجره بگذارم تا جدیّت بیشتری در امحاء و ایجاد مطالب تازه تر شیوع یابد و همراه با این وجیزه هر دو هفته یکبار مقالات و نقدها و پژوهشهای جدید نیز بر روی سایت منتشر می گردد ،باشد که قرار دادن مقطع زمانی برای باز خوانی و مرور ، مشاهده گران عزیز را تشویق به دیدار مجدد کند.

در انتها از كليه دوستان و همكاران در پايگاه و مجله تنديس ومتخصصان فني در هفتان هاست (موسسه هفت آینه) تشكر مي كنم كه با صبر و پشتكار اين مهم را به انجام رساندند .
ما در گستره هنرهای تجسمی این مُلک کارها داریم!  از سویی چشم طمع داریم تا همقطاران بیشتری به ما بپیوندند ، که در سرزمینی که ارباب هنر ارج بینند و در صدر نشینند ، باید که ابزار آن به کمال فراهم گردد.واز كليه دوستان كه در حوزه هنر هاي تجسمي دست اندر كار مي باشند در خواست همكاري و همياري و هم دلی داریم.که هم‌دلی از هم زبانی خوش‌تر است.

پایدارباشید

ابتدای آذر ۱۳۹۳

[author image=”http://www.homaartgallery.com/Files/ProfileFiles/big_51.jpg” ]جاوید رمضانی |مدیرتیم آوام و وب سایت تندیس | [/author]

نویسنده

  • جاوید رمضانی

    مدیر مسئول نشر آوام سرا و مجله هنرهای تجسمی آوام | مدیر و موسس اتلیه مرمت و اصالت سنجی آوام