هنرنامه پر مخاطب ترین رویداد تخصصی هنرهای تجسمی

هنرنامه پر مخاطب ترین رویداد تخصصی هنرهای تجسمی
هرهفته جمعه‌ها هنرنامه را از شبکه ۴ سیما دنبال کنید.

هنرنامه

هنرنامه این هفته

در هنرنامه این هفته به گالری هما می رویم که مجموعه آثار رضا دوست را به نمایش گذاشته

و مجموعه نقاش راوی ٢ را در گالری شیرین می بینیم.

به گالری ماکرف می رویم برای تماشای مجموعه دایرکت ویژن.

آثار پگاه رجامند را در گالری او بررسی می کنیم ،

به گالری شمیده سری می زنیم که مجموعه عکسی از هنرمندان اصفهان روی دیوار دارد و

در آخر هم آثار فرامرز پیلارام را در گالری فردا میبینیم.

فرامرز پیلارام

 

 

 

 


برنامه هنرنامه که اینک دومین سال پخش خود را پشت سر می‌گذارد، با حضوری موفق و جذب مخاطب بالا، توانسته است اولین رویداد تخصصی هنرهای تجسمی باشد که در سیمای جمهوری اسلامی ایران و در شبکه چهار برو روی آنتن رفته‌است.

این برنامه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی، محمد علیبازی و با سردبیری جاوید رمضانی هر هفته عصر جمعه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و به طور اختصاصی به تعدادی از نمایشگاه‌های برگزار شده در گالری‌های مختلف می‌رود و به معرفی هنرمندان و آثار تولید شده در حوزه هنرهای تجسمی و هنر ایران می‌پردازد.

در این برنامه سعی شده‌است به هنر به گونه‌ای پرداخته شود که به مردم نزدیک‌تر شود و بتواند قوام بخش نظام فرهنگی باشد.

سرزدن به آتلیه‌ها و مصاحبه با هنرمندان جوان و هنرمندان پیشکسوت ایرانی باعث شده مخاطبین زیادی در اقصی نقاط کشور از طریق این برنامه در جریان رویدادهای هنرهای تجسمی ایران قرار بگیرند. فرصتی که موجب می‌شود هنرمندان با گستره بزرگتری از مخاطبین همراه شوند و به میان مردم بیایند.

یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه هنرنامه پرداختن به هنرمندان کمتر دیده شده‌ای است که سال‌ها برای هنر خود زحمت کشیده‌اند. تا بتواند کمکی به شناخته شدن و بهبود وضعیت کاری و اقتصادی آنان باشد.

همچنین برنامه هنرنامه باعث شده، هنرمندان جوان و کمتر شناخته‌شده‌ای که به طور جدی به تولید اثر می‌پردازند و یا نمایشگاه آنان به هر دلیل دارای وجوه قابل بررسی می‌باشد، از طریق هنرنامه بتوانند  خود را معرفی کرده و آثارشان را از طریق پخش شبکه سراسری چهار سیما به سمع و نظر هنردوستان و هنرمندان از گوشه و کنار کشور برسانند.

این برنامه هر هفته سه نمایشگاه در حوزه های مختلف: نقاشی، عکس و مجسمه‌سازی را نقد کرده و از سه رویداد گزارش تهیه می‌کند. همچنین آتلیه‌گردی و صحبت با هنرمندان در آتلیه شخصیشان نیز یکی از بخش‌های این برنامه است.  تا به این طریق فاصله بین هنر لوکس و هنر مردمی کم‌‌تر شده و فرصتی فراهم شود تا بین آن‌ها ارتباطی برقرار گردد.

همکاران این برنامه عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: محمد علیبازی

سردبیر منتقدین: جاوید رمضانی

گروه منتقدان:

مریم روشن فکر

حافظ روحانی

تصویربردار و نورپرداز: حسین میرزائی تبار

تدوین: حامد دولت مرادی

مجری و هماهنگی: بهار ابراهیمی

دستیار تهیه کننده: محمد کریم پور

دستیار تصویر بردار: علی کوچک خانی

هنرنامه آماده شنیدن نقدها و نظرات دوستان هنرمند و هنردوست از سرتاسر ایران است. در همین راستا شما می‌توانید اخبار نمایشگاه‌های خود را از طریق سایت تندیس یا ایمیل برنامه هنرنامه به آدرس: honarnameh-tv4@irib.ir  ارسال نمایید.

لینک های مرتبط:

هنرنامه مهمترین رویداد هنر ایران

نویسنده