سیصدوچهارمین شماره مجله تندیس روز ۶ مرداد ۱۳۹۴ منتشر شد.
- تصویر روی جلد این شماره اثری از ماکس ارنست است.
- سردبیر در سرمقاله به دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران که در تالار وحدت برگزار شده بود اشاره کرده است.
- مریم آموسا گزارشی از دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران را نوشته است.
-
چهار نمایشگاه برگزار شده در گالریهای تهران را صفحهی گالریگردی میخوانیم:
داریوش طلایی یادداشتی برای نمایش عکسهای گلآرا جهانیان در گالری اُ ارائه داده است. مهرنوش علیمددی نمایش آثار ستاره صالحی در گالری طراحان آزاد را نقد کرده. فرید امینالاسلام نمایش آثار ئاودیر ئوسمان در گالری سایه را بررسی کرده و فرح سیدابوالقاسم دربارهی نمایش آثار ابوالقاسم سعیدی در گالری شهریور نوشته است. - گفتوگوی جواد حسنجانی با جواد مجابی پیرامون تاریخ نقد ایران را در این شماره بخوانید.
- میثم سامانپور در بخش دیگری از مجموعه مباحث نظری، به تاملات در زیباشناختی، با نگاهی به مقولهی رویا می پردازد.
- جواد حسنجانی دربارهی پروژهی «تایپو تهران» در گالری آران، نقد نوشته است.
- مقالهی علیرضا بهارلو ترجمهای در ارتباط با جان کنادِی و نقد اکسپرسیونیسم انتزاعی است.
- علی گلستانه مقالهای را با عنوان میانجیهای تکنیکی؛ مطالعهی دو تصویر هنری دارد که بخش اول آن را این شماره میخوانید.
- نرگس فرشی برای صفحهی هنرمندانی که باید شناخت هوگو ویلسون را معرفی کرده است.
- مهدی احمدیان شیجانی در بخش نقاشی، «هنر خیابانی در جامعهی ایرانی» را بررسی کرده است.
- مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحهی دنیاگردی در چند بخش به نمایشگاه بزرگ جنی هولتزر در لندن، کارهای پیتر رگلی در گالری دومنیک لوی در امریکا، مروری بر نقاشی فیگوراتیو دههی ۸۰ آلمان غربی در آلمان، همکاری لورنس وینر و بنیاد بلنهایم در انگلیس پرداختهاند.
- در صفحهی گرافیک که به انتخاب و ویرایش آریا کسایی، و ترجمهی سما ارسیان است، به «طراحی هویت بصری برای مراکز فرهنگی» نگاه شده.
- در «نگاه» این شماره وصیتنامهی استاد کمالالملک و تصویر سنگ قبری در قبرستان قدیم شیراز است به چاپ رسیده است.
- صفحهی تصویر این شماره به انتخاب افسانه آخوندی است.
- در صفحهی نقد کتاب، به قلم مهدی احمدیانشیجانی، به کتاب «جامعهشناسی هنرها» اشاره شده است. این کتاب نوشتهی ویکتوریا الکساندر، توسط اعظم راودراد ترجمه شده و نشر فرهنگستان هنر آن را منتشر کرده است.