آیدین آغداشلو با کتابی تازه

تندیس: کتابی از مجموعه مقالات و یادداشت‎‌های (از سال 88 تا 92) آیدین آغداشلو  چاپ و منتشر خواهد شد.

آیدین آغداشلو نقاش معاصر ایران، درباره انتشار تازه‌ترین کتاب خود گفت: «کار کتاب مجموعه مقالات و یادداشت‎‌هایم به پایان رسیده و اکنون در مرحله ویراستاری است. در این کتاب حدود ۵۰ مقاله از مجموعه مقاله‎‌ها و یادداشت‎های من که از سال ۸۸ تا ۹۲ نوشته‎ام چاپ خواهد شد. در این کتاب مقاله‏‌ها و یادداشت‌هایی درباره هنرهای مختلف مانند سینما، تئا‌تر، نقاشی، باستان‏‌شناسی، نسخه‎های قدیمی و نگارگری و همچنین نوشته‎هایی درباره هنرمندان مختلف از بهمن محصص گرفته تا مرتضی ممیز وجود خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که بیشتر این مقاله‎‌ها به هنر و هنرمندان ایرانی اختصاص دارد و بخش کمتری از آن‌ها در مورد هنر خارج از ایران است.»

آغداشلو ادامه داد: «این کتاب در کنار هفت کتاب تجدید چاپ شده دیگر من مانند از «خوشی‎‌ها و حسرت‎‌ها»، «سال‎های آتش و برف»، «گفتار‌ها و گفته‏‌های دیگر»، «زمینی و آسمانی»، «از پیدا و پنهان»، «این دو حرف» و… در قالب یک مجموعه نفیس ارائه خواهد شد.»

به گزارش هنرآنلاین، این مجموعه هم اکنون در انتشارات آبان درمرحله ویرایش نهایی قرار دارد. آیدین آغداشلو که این روزها به خارج از ایران سفر کرده، از احتمال رونمایی کتاب تازه‌اش در آبان ماه سال جاری خبر داده است.

نویسنده