در گالری های تهران
| نمایشگاه گروهی نقاشی
| عنوان: “هوابس ناجوانمردانه سرداست”
نمایشگاه گردان: امیر شلمانی
| هنرمندان:محسن حسینمردی-مجید زراعتی- امیر شلمانی-کاوه کاووسی- علی گلستانه-هانی نجم- پژمان نوروزی-روزبه مشعشعی –بهادر پوردارابی – حمید هادی نژاد
| گشایش: آدینه ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۴-۹ شب
| پایان: ۴آدینه ۲ بهمن
| بازدید: همه روزه ۱۶-۲۰
| آدرس: تهران، بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، شماره ۴۸
| تلفن: ۸۸۰۱۲۳۳۴
فعالیت هنری همواره بیشازآنکه پاسخ به ضرورتهای هنر باشد، پاسخ به ضرورتهای زیستی هنرمند بوده است. هرقدر که درک هنرمند از دامنهی مسائل و درگیریهای زیستیاش گستردهتر بوده، دامنهی بیان و اثرگذاری هنر وی نیز گستردگی بیشتری داشته است. این امر، درکنار این واقعیت که تولید هنری نه فعالیتی فردی، بسته، و خودبنیاد، بلکه فعالیتی اجتماعی است، تأکیدی مضاعف بر آن است که اعتبار هنر جز از توان هنرمند در بازآفرینی منتقدانهی «شکل اجتماع» در «شکل هنری» ناشی نمیشود. در این معنا، رابطهی هنر با اجتماع چیزی جز جدال و تنش نیست. هنرمند با شناخت موقعیت اجتماعی و تاریخی خود، به انتقاد از آن و، در برخوردی ریشهایتر، انتقاد از چیزی خواهد پرداخت که اصولاً او را در موقعیت هنرمند قرار داده است؛ بر همین مبنا میتوان نتیجه گرفت که خلق هنری، متضمن انکار موقعیت پایدار هنر نیز هست! اثر هنری، باید ضمن تأکید بر غیرضروریبودن خود، غیرضروریبودن تمام تاریخ و واقعیتی که به آن میپردازد را عینی سازد، و در برابر واقعیتهای سفت و سخت موجود، همهی امکانهایی را قرار دهد که ممکن بود به جای واقعیت موجود قرار گیرند.
علی گستانه