« درحال کامل استمراری » سحر افتخارزاده

نمایشگاه انفرادی نقاشی های سحر افتخارزاده

در حال کامل استمراری

دوم تا یازدهم  بهمن۱۳۹۴

نـــگـــارخـــانـــه صــــــا

ساعت ۱۶ تا ۲۰

نگارخانه روزهای دوشنبه تعطیل است

نشانی: خیابان پاسداران، بوستان هشتم،پلاک ۱۳۴، طبقه همکف

تلفن: ۲۲۵۸۹۱۰۱

مجموعه «در حال کامل استمراری» در پی یک بازی فرمی ساده پدید آمده؛ هر آنچه از یک سمت کادر بیرون می رود، دوباره از سمت دیگر وارد خواهد شد- اینچنین، کادر دیگر نه به مثابه یک محدودیت که همچون امکانی برای تولید فرم و معنای تازه عمل می‌کند.

این تداوم فرمی و نیز تکرار آن، تعریفی از زمان را وارد تصویر می‌کند که در آن، زمان با مختصاتی مکانی در دو امتداد افقی و عمودی معنا میابد؛ حال، بدنی که در این مختصات مکانی-زمانی قرار بگیرد، دچار نسبت تازه‌ای با خود می‌شود. این بدنِ‌درخود اگر بتواند راهی برای رهایی از رنج تکرار و استمرار در افق زمان بیابد، شاید بتواند به ابدیتی در امتداد اکنون دست یابد و ورای زمان و مکان، در خود باشد.

سحر افتخارزاده-۱۳۹۴

درباره هنرمند:

سحر افتخارزاده – متولد ۱۳۶۲ – تهران

کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه “علم و صنعت ایران”؛ ۱۳۸۵

نقاشی؛ نمایشگاه‌های گروهی:  گالری ایگرگ ۱۳۹۳/  تابلوهای کوچک۴ – گالری آریا – ۱۳۹۳/ آرت فر آنکارا (توسط گالری ایگرگ)- ۱۳۹۳/ من ۴ – ریشه ها-گالری لاله- ۱۳۹۴٫

دیگر فعالیت های هنری؛

تئاتر: بازیگری، کارگردانی و طراحی لباس ؛ ۱۳۹۰ – ۱۳۸۱/ گرافیک: طراحی گرافیک ۹ شماره فصلنامه تخصصی “معماری و ساختمان” ؛ ۱۳۸۸ ۱۳۸۶- / نقد و گزارش هنر: همکاری با سایت هنرهای تجسمی “تندیس”؛ ۱۳۹۳ تا کنون .

 

 

 

 

sahar-eftekharzade

 

 

Solo Painting Exhibition

Sahar Eftekharzadeh

«In The Present Perfect Continuous»

۲۲ – ۳۱  Jan. 2016

SA Art Gallery

۱۶:۰۰  to 20:00

Gallery is closed on Mondays

Ground Floor, No.134, 8th Boustan St.

Pasdaran Ave. Tehran-Iran

Tel: +98-21-22589101

 

The “in the Present Perfect Continuous” series is shaped by a simple form-based study, in which; everything that goes out of the frame, will come back in, from the other side of the frame -so the frame doesn’t  act as a limitation anymore, unless it acts as a new possibility for creating a variety of new images and contexts-. This continuity and its repetition as well, inject a conception of Time into the painting, in which Time has a locational dimension and is extended in both horizontal and vertical directions. Then The body which is  placed in this                                locatiotemporal* situation, treats itself in a new manner.  If this in-self-body could find a way for emancipating from the suffering of temporal repetition, maybe it would reach a kind of eternity throughout the very moment of present, and beyond time and space, it could be into itself.

*A compound word suggested for “Locational -Temporal”

Sahar Eftekharzadeh- 2016