دوهفته نامه هنرهای تجسمی تندیس شماره ۳۴۹ منتشر شد

• شماره‌ی سیصد‌وچهل‌ونه تندیس روز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصویر روی جلد این شماره از «آرون دمتز» است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان « باد است هر آنچه گفته اند!» نوشته است.

• در بخش گالری‌گردی این شماره عیسی جباری ممقانی درباره نمایش آثار نیلوفر قادری نژاد در گالری ساربان نوشته است. منصوره قاسمی درباره نمایش آثار هنرمندان اسلاو و تاتار در کارخانه آرگو نوشته است. مهرنوش علی مددی درباره نمایش آثار نوید فرد در گالری الهه نوشته است. الهه رحمانی خاکی درباره آثار مهرشاد خسروی یکتا در گالری ثالث نوشته است. علیرضا یزدانی درباره نمایش آثار کیوان عسگری در گالری ویستا و رضا رفیعی راد درباره نمایش آثار نجوا عرفانی در گالری هان شیراز نوشته اند.
• در بخش انتخاب۹۶ سعید رفیعی منفرد «رئیس جمهور برای ایجاد ثبات»؛ سیدعمادالدین قرشی «هنرهای تجسمی، نیازمند اندیشه های نو»؛ مجید فروغی «تقویت و تداوم پرسشگری در هنرهای تجسمی»؛ منصوره قاسمی «خطاب من به شماست»؛ عیسی جباری ممقانی «رفتارهای فرهنگسرایی»؛ مهسا طهرانی «لبه مرز بی فرهنگی»؛ سعید فلاح فر «پنهان کردن خاکروبه، زیر فرش» و علی فرامرزی «فرهنگ و دولت ها» نوشته اند.
• پرونده ی این شماره با عنوان «دوسالانه‌ی مجسمه سازی تهران»؛ مرتضی صادق پور و شروین طاهری در این باره نوشته‌اند.
• در بخش مجسمه‌سازی علیرضا بهارلو درباره‌ی هنر مجسمه‌سازی در کانادا از گذشته تا امروز (بخش سوم و پایانی) را گردآوری و ترجمه کرده است.
• رویا کریمی و هادی پورصادقیان گفتگویی را از علیرضا جهرمی با آرون دمتز ترجمه کرده‌اند.

• در بخش نقد شکوفه غفاری و علی گلستانه نقدی از دانالد کاسپیت با عنوان رازهای موفقیت (بخش سوم) ترجمه کرده‌اند.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی به برپایی نمایشگاهی از دوران فعالیت هنری متنوع مارک مادرزبا در نیویورک، نمایشگاه نقاشی‌های استفن کرتن و جدیدترین نمایشگاه مجسمه‌های ریچارد دیکن در فرانسه، ویتفیلد لاول در گالری دی سی مور نیویورک پرداخته است.

 

دوهفته نامه هنرهای تجسمی تندیس