جنبه‌های پنهان در پشت آثار هنری

جنبه‌های پنهان در پشت آثار هنری
۵نکته از تام روث درباره پشت نقاشی ها که اغلب نادیده گرفته شده که به هیچ وجه بی اهمیت نیستند

سایت تندیس ترجمه امیر خیری


پشت آثار هنری
INSIDE CHRISTIE’S|EXPERT GUIDES|JULY 21, 2015

۱- نگاه کردن به لیبل‌ها.

اکثر گالری‌ها تصاویری را که خرید و فروش می‌کنند، لیبل گذاری می‌کنند. لیبل گالری می‌تواند چیزهای زیادی به ما بگوید، اینکه کدام گالری‌ها نقاشی را در اختیار داشته‌اند و البته سال خریداری آن.

یک لیبل خوب می تواند برای اصل کار مفید باشد و به ارزش آن اضافه کند. در لندن می‌توان به لیبل‌های انجمن هنرهای زیبا و ریچارد گرین اشاره کرد، هرچند نام‌های مختلفی وجود دارند که بازیکنان کلیدی در بازار هستند.

لیبل‌های نمایشگاه‌ها موضوع مهمی برای بررسی هستند: اگر یک نقاشی در جایی قابل توجه -مانند آکادمی سلطنتی لندن- نشان داده شود، اهمیتش افزایش می یابد. لیبل نمایشگاه می تواند ما را به سمت بررسی‌های بیشتر هدایت کند، و این نکته جالب که یک نقاشی برای اولین بار چگونه اهدا شده و نکات جالب دیگری برای اضافه کردن به کاتالوگ‌ها.پشت آثار هنری

۲- دنبال کردن مارک‌ها و بارکدها برای سفر بین حراجی‌های بزرگ.

در بررسی‌های بیشتر در مورد نقاشی، علامت‌ها جزء جدایی ناپذیر این پازل هستند. استوبیز همیشه از گچ زرد برای علامت گذاری تصاویر استفاده می‌کرد و این می‌تواند سرنخ‌هایی درباره گذشته کارهایش به ما بدهد. کریستی از قرن نوزدهم از علامت‌های مختلفی استفاده کرده است که نشان می‌دهد چه کسی در طول تاریخ اثری را خریداری کرده و مالک آن بوده است، اطلاعات جالبی راجع به صاحبان قبلی که بعضی از آن‌ها بر ارزش اثر تاثیر می‌گذارد. اطلاعاتی که می‌توان از پشت کار بیرون کشید می‌تواند برای بررسی‌های عمیق، حیاتی باشد. آرشیوهایی که در کتابخانه ویتت نگهداری می‌شوند، امکان سفری طولانی به گذشته را می‌دهند.پشت آثار هنری

۳- هر چیزی را که می‌خوانید باور نکنید.

دست نوشته‌ها (هرچیزی که پشت نقاشی نوشته شده) می‌توانند چیزهای مختلفی باشند، از عنوان کار تا نام هنرمند. البته برای بررسی آنها احتیاط لازم است چرا که ممکن است گمراه کننده باشند. مانند برخی که برای هنرمند نقاش نیست یا از شخص و یا از جایی می‌گوید که متعلق به آن نیست. نوشته روی اثر می‌تواند نام هنرمند، همسرش، یکی از اعضای خانواده، خریدار و یا هر کس دیگری باشد چرا که هر چیزی ممکن است.

۴- دقت در تشخیص نشانه‌های مرمت شده محتمل.

برخلاف جلو تابلو، پشت کار اغلب به ما نشان می‌دهد که تصویر، دوبل شده است یا با بستر اصلی رو به روی ما قرار دارد؟ به تصویری می‌توان گفت دوبل شده است که بوم دیگری پشت آن قرار داشته باشد. این نشانه خوبی است که می گوید کار مرمت شده، که لزوما بد نیست، اما همیشه هم خوب نیست. این اساسا به این معنی است که اثر به مرور زمان آسیب دیده و مرمت شده است و به رسیدگی بیشتری نیاز دارد. عمل دوبل کردن  گاهی فقط برای تثبیت کار انجام می‌گیرد.پشت آثار هنری

۵- همیشه می توانید چیزهای عجیب و غریب را بیابید.

آنچه که پشت نقاشی می ماند، اغلب می تواند شگفت آور باشد به عنوان آنچه رویش کار شده است.اگرچه این بسیار نادر است، اما نمونه هایی از نقاشی هایی که برای صدها سال پشت آثار دیگر پنهان شده اند،یافت شده است که از توجه گالری ها و حراجی ها دور مانده است.یک پوشش سست یا رد چنگی می تواند سرنخی باشد، اما رازهای این شاهکارها تنها زمانی آشکار می شود که اثر دوباره قاب گذاری شود.دریافتن اینکه چرا کارها اینگونه پنهان شده اند غیر ممکن است.شاید برای ذخیره و نگه داری اثر، یا تغییر راحت قاب.

جایی که قاب بندی دشوار است، تکنولوژی تصویر برداری به کارشناسان اجازه میدهد تا لایه های رویی ، اصلی و طراحی زیر کار را بررسی کنند.استفاده دوباره از قاب برای هنرمندان فقیر کاری عادی بوده است.پشت آثار هنری

در همین زمینه مطالب دیگر را دنبال کنید:

چه رازهایی در امضای اثر هنری نهفته است

هفت راز مهم در مورد امضا هنرمندان

تهدید آثار بزرگ جهان توسط تبهکاری پنهان به نام صابون