دوهفته نامه هنرهای تجسمی تندیس شماره ۳۵۴ روز ۶ مرداد ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصویر روی جلد این شماره از «دانیله ون زادلهوف» است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «یادی از محمد امام» نوشته است.
• در بخش وقایعنگار تندیس به «نمایشنامه، خیابان و البته عکس»؛ «آرل چهل و هشتم»؛ «ایتالیاییها برای از دست ندادن او هر کاری انجام میدهند» و مهسا طهرانی «تولد صادق تیرافکن»؛ مهرنوش علیمددی «دیدار هنرمندان با نمایندگان مجلس»؛ شروین طاهری «مالکیت بر نبوغ» پرداخته شده است.
• در بخش یادداشت سیاوش رزمند مطلبی با عنوان«در خاورمیانه، همواره همهچیز در تابستان اتفاق میافتد» را نوشته است.
• در بخش گالریگردی این شماره منصوره قاسمی درباره نمایش شش اثر از اردشیر محصص در ویکافه نوشته است. مهرنوش علیمددی درباره نمایشگاه گروهی در گالری افرند نوشته است. سیدعمادالدین قرشی درباره نمایش گروهی «آخرین پرواز سیمرغ» در نگارخانه هدهد و شروین طاهری درباره نمایش آثار ایمان صفایی در گالری شیرین نوشتهاند.
• در بخش نقد فرزاد عظیمبیک درباره نمایش عکسهای علیرضا محمدی نوشته است.
• در بخش نقاشی محمدحسن حامدی مطلبی از زندگی و آثار حمید مهران با عنوان «پیشگام، اما مهجور» نوشته است.
• در بخش نقد اردشیر پژوهشی به بهانه رونمایی از وب سایت موزه مجازی و بینالمللی هنر کودک نوشته است.
• نرگس مرندی یادداشتی درباره داکومنتا چهاردهم (قسمت دوم) را نوشته است.
• در بخش گزارش تندیس به رونمایی کتاب «درآمدی بر نظریه و اندیشه انتقادی در تاریخ هنر» پرداخته شده است.
• در بخش نقد علیرضا بهارلو مطلبی را با عنوان «به سوی موزهای فراخور قرن بیستویکم» نوشته است.
• در بخش گفتوگو هانیه محرابی گفتوگویی را با علی بوذری درباره کتابهای مصور چاپ سنگی نوشته است.
• در بخش نقد شکوفه غفاری و علی گلستانه نقدی از بوریس گریس با عنوان حقیقت هنر (بخش نخست) ترجمه کردهاند.
• در بخش تصویرسازی حمیدرضا داوودی یادداشتی را با عنوان در ستایش رقصنده با هاشورهایش نوشته است.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی به نمایشگاه بزرگی از عکسهای دانیله ون زادلهوف درمالاگا؛ آثار چندرسانهای جنیفر استاینکمپ در موزه هنر پورتلند در پورتلند امریکا؛ نمایش پرترههای هنرمند جوان کانادایی در لسانجلس؛ برپایی نمایشگاه آثار اِما هارت در پی کسب جایزه مکسمارا در لندن پرداخته است.
• در بخش نقد حسین طادی یادداشتی با عنوان فقر مباحث نظری در حوزه تجسمی نوشته است.