شماره ۳۵۵ دوهفته نامه هنر تجسمی تندیس روز ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصویر روی جلد این شماره از «استاد کمال الملک، به مناسبت ۲۷مرداد: هفتادوهفتمین سال درگذشت» است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «از لاک محافظه کاری بیرون بیایید» نوشته است.
• در بخش وقایعنگار تندیس به «هنرمندان باید دستشان باز باشد»؛ «بعض از کارمندان»؛ «معاشران ثروتمندان» و مهرنوش علیمددی به «جشنواره تجسمی فجر و اصلاحات تازه»؛ سیدعمادالدین قرشی «بازگشت دوبارهی “برگ فرهنگ” به پیشخوان و برگردان از مجتبی یوسفـ مجله آرتفروم «به جرم تحریم هنرمندان» پرداخته شده است.
• در بخش گالریگردی این شماره دکتر مهدی خانکه درباره نمایش سارا حسنی گالری مریم نوشته است. مهرنوش علیمددی درباره نمایشگاه حامدی نورایی در گالری طراحان آزاد نوشته است. سیدعمادالدین قرشی درباره نمایش گروهی «بُرجاس» در گالری پروژه های آران نوشته است. فرزاد عظیمبیک دربارهی نمایش آثار نسیم گلی در گالری نک نوشته است. منصوره قاسمی یادداشتی درباره نمایشگاه سرامیک بنیان در خانه هنرمندان و زاهره دنیادیده نقدی بر نمایشگاه هنر خوشمزه در گالری عمارت روبه رو نوشتهاند.
• سیاوش رزمند یادداشتی را با عنوان «نام دیگر همه ما بنکسی است» نوشته است.
• در بخش نقد مخاطب الهه رحمانی خاکی درباره نمایش آثار آسمان اورعی در گالری ثالث نوشته است.
• در بخش نقد شکوفه غفاری و علی گلستانه نقدی از بوریس گریس با عنوان حقیقت هنر (بخش دوم) ترجمه کردهاند.
• در بخش نقد ساناز حائری مطلبی را با عنوان «گرهارد ریشتر: از چهره نگاری تا ایده های جان گرفته» نوشته است.
• در بخش نقد کتاب شروین طاهری درباره کتاب «امپرسیونیست ها» اثر سو رو ترجمهی محمدعلی جعفری را نوشته است.
• نسترن صارمی نقدی درباره داکومنتا چهاردهم نوشته است.
• نرگس مرندی یادداشتی درباره داکومنتا چهاردهم (قسمت سوم) را نوشته است.
• حبیب دانشور یادداشت خود را با نگاهی به گرافیک بیلبوردهای سیاسی ـ اجتماعی تهران نوشته است.
• در بخش نقد علیرضا بهارلو مطلبی را با عنوان «به سوی موزهای فراخور قرن بیستویکم» (بخش دوم و پایانی) نوشته است.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی به برپایی نمایشگاه رشید جانسن در شعبۀ انگلیس در گالری Hauser & Wirth؛ رونمایی از جدیدترین مجسمۀ آرنود لاپیر در چین؛ آغاز کمپین بین المللی «زمان ابراز خشم!» و نمایش عکس های گای مارتین از تحولات اخیر ترکیه پرداخته است.
• در بخش نقد مخاطب عباس مجیدی یادداشتی درباره برگزاری هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران نوشته است.