گروه معماری فاستر برنده جایزه ناسا برای زیستگاهی در مریخ
سایت تندیس ترجمه روژان سرهنگی
گروه معماری فاستر Foster + Partners با همکاری گروه Branch technology در مرحله نهایی مسابقه ناسا برنده شدند. این رقابت چند مرحلهای ۲٫۵ میلیون دلاری، برای تولید ایدهها و پیشبرد تکنولوژی در ساخت محیطی مرتبط با طبیعت ،در روی زمین و فراتر از آن ایجاد شد.
موضوع مرحله نهایی، طراحی ماکتی گنبدی به ابعاد ۱٫۵ متر بود که باید به صورت پرینت سه بعدی ارائه میشد و در نهایت استحکام و مقاومت آن توسط دستگاههای مختلف مورد آزمون قرار گرفته شد. همچنین متریالی که میبایست هر شرکت کننده از آن استفاده میکرد: خاک بومی مریخ و مصالح قابل بازیافت بود، که بتوان چگونگی ساخت زیستگاه بر روی سیاره مریخ را پیش بینی کرد. در این مسابقه هر گروه باید بتواند از این مصالح در پرینت سه بعدی استفاده کرده و هم استحکام و مقاومت سازه گنبد را بسیار افزایش دهد.
ماکت این گروه تا وزن ۱۶۹۴ کیلوگرم توانست مقاومت کند که این میزان بیشتر از دو برابر وزرن ماکت بقیه گروهها بود. همچنین طراحی آن هم به علت استفاده ۷۰ % خاک مریخی و ۳۰ % پلاستیکهای بازیافت شده استفاده نمودند. همچنین گروه معماری فاستر در مرحله دوم نیز برنده شده بودند.
با دیگر مطالب مربوط به سازه های معماری برتر دنیا بیشتر آشنا شوید:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
گروه معماری بیگ موزه متفاوتی را درون تپه شنی طراحی کردند
گروه معماری بیگ گالری متفاوتی را درون تپه شنی طراحی کردند مجموعهی فرهنگی TIRPITZ سایت تندیس ترجمه روژان سرهنگی گروه معماری بیگ (BIG) مجموعهی فرهنگی TIRPITZ در پناهگاه تاریخی آلمانی WWII را درون تپه ای شنی دوباره طراحی کردند. پناهگاه WWII در سال ۱۹۴۴ در بلوند، دانمارک (Blåvand,Denmark) برای نگه داری اسلحه و سربازان ساخته شد که البته کامل تکمیل نشد و بعد از جنگ هم به مدت کوتایی برای موزه استفاده میشد. اما در سال ۲۰۱۲ گروه بیگ به طراحی دوباره […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
موزه هنر شن با ایجاد فضای نامریی در بستر دریا
موزه هنری شن با ایجاد فضای نامریی در بستر دریا گروه معماری OPEN Architecture پروژه اخیر خود را با نام «دیالوگی از دریا» رونمایی میکند سایت تندیس ترجمه روژان سرهنگیگروه معماری OPEN Architecture پروژه اخیر خود را با نام «دیالوگی از دریا» رونمایی میکند. این پروژه، طراحی مجموعهای هنری در خلیج بوهایی در شمال چین است که از دو ساختمان یکی موزه هنر شن که در زیر تپهی شنی در کنارساحل ساخته میشود و دیگری گالری صخرهای که روی دریا […]