محدوده امن حامد صحیحی در کدام لغتنامه جای میگیرد
گزارش تصویری نمایشگاه محدوده امن در گالری طراحان آزاد
در بیانیه نمایشگاه محدوده امن آمده است: بعضی وقتها با یک کلمه یا یک جمله به آسانی میتوانی بگویی که چه حسی داری. یا حداقل کمی از آن توصیف کلامی راضی باشی. گاهی ترجمهی چیزی که در درونت میگذرد سخت میشود. بعضی وقتها چشمهایت به منظرهای میافتند و در یک آن حس غریبی در تو زنده میشود. حسی که به کلام نمیآید. ولی در عین حال بسیار شفاف است. هرچه میگذرد به تعداد مناظری این چنین اضافه میشود. مثل لغتنامهای تصویری، هربار که آن ترکیب خاص از زمین و آسمان آن هوای خاص، در آن وقت از روز با سال تکرار میشود، لغتنامه در سرت باز میشود و ترجمهای نانوشته در تو زنده میشود و تو میدانی که آن لحظه را بارها زندگی کردهای. این لغتنامه تصویری درهم پیچیده که براساس هیچ قاعدهای مرتب نشده، میتواند دقیقترین ترجمهها را برای آن چیزهای درونی غیرقابل ترجمه به کلام، ارایه دهد.
نمایشگاه تا ۱۴ آذر ادامه دارد.
نشانی گالری طراحان آزاد: میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵
گزارش تصویری نمایشگاههای جاری را در لینکهای زیر مشاهده کنید:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
مهدی حسینی با چاپ سیلک اسکرین | تحولی در ذهنیت معاصر
مهدی حسینی با چاپ سیلک اسکرین | تحولی در ذهنیت معاصر گزارش تصویری نمایشگاه «نزدیکتر، در اندرونِ زبان» در گالری هور اثر هنری با اختراع لیتوگرافی به شکل جوهری به مرحله نوینی رسید که ذهنیت معاصر را متحول ساخت. در دورههای اخیر، افزون بر چاپ سنگی، روشهای معتبر دیگری نظیر چاپ سیلک اسکرین و … بر این اندیشه دامن زده است که تکنیکهای پیشرفته چاپ توان آن را دارد که اثری مشابه اصل اثر هنری «باز تولید» و مجزا ارایه […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
کابوس های شیرین حمید جبلی به نمایش درآمد
کابوس های شیرین حمید جبلی به نمایش درآمد گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی حمید جبلی در گالری آتبین نمایشگاهی از نقاشیهای حمید جبلی با عنوان «کابوسهای شیرین» سوم آذرماه در گالری آتبین برپا شد. در این نمایشگاه شاهد ۴۰ نقاشی در قطع کوچک هستیم که ما را دعوت به جهان فانتزی جبلی میکند. تصاویری مانند غول ها و مجودات تغییرشکل یافته که همچون عنوان نمایشگاه ما را با دنیای خیال انگیزی مواجه میکند. در اغلب کارها در میان این موجودات فانتزی […]