مجله تندیس دو هفته نامه هنرهای تجسمی شماره ۳۶۴ روز ۲۱آذر ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصویر روی جلد این شماره یکی از آثار «گئورک بازلیتس» است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «تصمیم اشتباه، مجاز؛ مجازات ندارد» نوشته است.
• در بخش تریبون به پژوهش در هنر پرداخته شده است: مهرنوش علیمددی درباره «رویداد مهم اما بیثمر» نوشته است. کیانوش معتقدی «از رنجی که میبریم»؛ علی گلستانه درباره «دیاگرامی کوچک از موقعیت تاریخ نگاری هنر» و «چند پرسش درباره نگارگری ایران»؛ جواد حسنجانی «هنر لخت متأخر پرسش ندارد؟!»؛ مهسا طهرانی «هنر پژوهی»؛ الهام مطلبی «نوستالژی از جنس فرمایشی»؛ سیدعمادالدین قرشی «علی اسفرجانی؛ صاحب تالار شد» و مهتاب منوری درباره «فروش ۱۲اثر ایرانی در حراج بونامز» نوشتهاند.
• در بخش یاد به درگذشت «شاهرخ حاتمی» عکاس ایرانی پرداخته شده است.
• در بخش یادداشت سیاوش رزمند متن خود را با عنوان «جلد دوم: سفر پیدایش» نوشته است.
• ساناز طباطبائی یادداشتی با عنوان «خودکشی هنرمند» نوشته است.
• در بخش گالریگردی این شماره فرشید رحیمی درباره نمایش آثار رضا نصرتی در گالری ساربان نوشته است. زاهره دنیادیده درباره نمایش آثار حامد صحیحی در گالری طراحان آزاد و منصوره قاسمی درباره هفتمین سالانه هنر دیجیتال تهران «تاداکس» در گالری محسن نوشتهاند.
• در بخش گزارش سیدعمادالدین قرشی مطلبی درباره یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران نوشته است.
• مهرنوش علیمددی گفتوگوی خود را با باوند بهپور به بهانه نمایش جعلی اثری از گئورگ بازلیتس در موزه طراحی نوشته است.
• در بخش گرافیک علیرضا بهارلو درباره جایگاه اجتماعی طراح گرافیک(بخش نخست) ترجمه کرده است.
• در بخش نقد مریم سیاح یادداشتی را از آنا وینر با عنوان «موزه سرمایهداری چه شکلی دارد؟» ترجمه کرده است.
• در بخش مقاله شکوفه غفاری و علی گلستانه متنی از کاودموک مدینا با عنوان «یازده تز درباره توهینآمیز بودن مفهوم معاصر» (بخش نخست) ترجمه کردهاند.
• در بخش نقاشی فرزاد عظیمبیک مطلبی با عنوان «طلوع مربع سیاه» به مناسبت صدودومین سال برگزاری نمایشگاه ۰٫۱۰ نوشته است.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی به واکنش مایلز الدریج به آثار دیگر هنرمندان در نمایشگاه «به سبک» در لندن؛ اتمام اجباری پرفورمنس هنرمند بلژیکی در بروکسل؛ برپایی نمایشگاهی از نقاشی های رز وایلی و انتشار ویرایش جدید کتاب «نقاشی چیست؟» جولیان بل در لندن پرداخته است.
• در بخش گزارش تندیس به بهانه نمایش مستند «نقطه و شیر» در جشنواره سینما حقیقت پرداخته شده است.