شماره‌ دویست‌و‌نود‌ودو تندیس منتشر شد

دویست‌و‌نود‌ودومین شماره‌ی تندیس روز ۷ بهمن ۱۳۹۳ منتشر شد.
تصویر روی جلد این شماره به لوک تویمانز اختصاص یافته است.
سردبیر در سر مقاله‌ی این شماره به نحوه‌ی انتخاب هنرمندان بی‌ینال ونیز ۲۰۱۵ اشاره کرده است.
نرگس فرشی، برای صفحه‌ی هنرمندانی که باید شناخت کریستوف روخهابرل را معرفی کرده است. این بار هنرمندی از جریان لایپزیگ معرفی می‌شود که خصلت های منحصر به خود را در تاکید بر ناروزآمدی جستجو کرده و از این وجه می تواند پیشنهاد اغواکننده‌ای درباره‌ی چگونگی بازیافت فرهنگ هویت داشته باشد.
ثنا ولدخانی در صفحه‌ی طراحی بخش چهارم و نهایی متن‌اش را با عنوان “تاریخ طراحی یا تاریخ هنر؟!” نوشته است.
شش نمایشگاه برگزار شده در گالری‌های تهران در صفحه‌ی گالری‌گردی را می‌بینیم.
مهرنوش علی‌مددی درباره‌ی نمایش آثار حمید عینی در گالری جرجانی نقد نوشته است. جواد حسنجانی به نمایش آثار افشین چیذری در گالری اُ و آثار رضا آرامش در گالری آب/انبار پرداخته است. سید‌امیرسقراطی درباره‌ی نمایش آثار رضا پناهی در گالری ماه نوشته است. شروین طاهری نمایش آثار مرتضی خسروی در گالری گلستان را نقد کرده است. اردشیر میرمنگره درباره‌ی نمایش گروهی تصویرسازی در فرهنگسرای ارسباران نوشته است.
سیدامیر سقراطی در صفحه‌ی نقد درباره‌ی نمایشگاه افشین باقری در گالری سیحون نوشته است.
فرید امین‌الاسلام در مقاله‌ای به نحوه‌ی انتخاب غیرمتعارف هنرمندان در بی‌ینال ونیز ۲۰۱۵ پرداخته است.
گزارشی از نکوداشت استاد صدرالدین شایسته شیرازی نوشته مینا حامدی را در این شماره می‌خوانید.
فرید امین‌اسلام گفت‌و‌گویی را با علیرضا سمیع آذر با عنوان « بلوغ بازار هنر در ایران» ترتیب داده است.
سیدامیر سقراطی نیز گفت‌وگویی با شهرام کریمی با عنوان «ارزش های هنری ما عمومی نشده است» را انجام داده است.
در صفحه نقاشی این شماره علی گلستانه و شکوفه غفاری با ترجمه‌ی متنی نگاهی به آثار فرانک آوئرباخ را ارائه کرده‌اند.
سجاد امینی در بخش عکس درباره ی تولد، رشد و بلوغ عکس پرداخته است.
علیرضا بهارلو در صفحه‌ی نقد جایگاه لارنس اَلووِی در نقد معاصر را مورد بررسی قرار داده است. لارنس الووی آموزشگر، کیوریتور، مورخ هنر، از نخستین هواخواهان و نمایندگان هنر بعد از جنگ آمریکا و نیز مبدع اصطلاح «پاپ آرت» منتقدی بود برخاسته از این گرایش‌ها که رویکرد ویژه‌ای را در سر می‌پروراند.
مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به نمایشگاه نوازند‌ه‌ی گروه کِلَش و نقاش بریتانیایی در لندن، تفنگ‌های صلح در لندن، عکس‌ها و کلاژهای تازه یافته شده از باربارا هپوورث در لندن، نمایشگاهی از آثار جدید فرح کاراپتیان لس‌آنجلس پرداخته‌اند.
مهدی احمدیان‌شیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «کاغذ و آینه» اشاره کرده است. کتاب «کاغذ و آینه؛ تاریخچه‌ی فشرده عکاسی از ویلفراید باتس و با ترجم هی کیارنگ علایی در سال ۱۳۹۰ توسط نشر حرفه هنرمند چاپ و انتشار یافت.
در صفحه‌ی اخبار، خبرهای زیر منتشر شده است: موزه‌ی گرافیک ایران افتتاح شد. دبیر جشنواره تجسمی فجر تعیین شد. تصویرگران راه یافته به نمایشگاه بولونیای ۲۰۱۵ معرفی شدند. مجسمه آرنالدو پومودورو غبارروبی شد و هنرمندان ایرانی در جشنواره LICC لندن.

 tandis-namayeh-292