در دوهفته نامه مجله تندیس شماره ۳۶۹ منتشر شده در تاریخ ۱ اسفند۱۳۹۶ بخوانید:
* طرح روی جلد: اثری از میشائل یورِمانس
* سرمقاله:
تجسس در جاسوسی (محمدحسن حامدی)
* تریبون:
یادداشتهایی از شروین طاهری، الهام مطلبی، سیدمجید میرنظامی و سیدعمادالدین قرشی
* یادداشت:
پاکباز و زبان نگارش؛ دربارهی دائرهالمعارف هنر (علی گلستانه)
جنایت را یک قایقران کور شاهد بود؛ خلقت به دوران وحشت، تاریکی، یا هرچیز دیگری که فکر میکنید (سیاوش رزمند)
* نقد:
شگفتینمایی در آثار صادقی؛ بهبهانهی مرور آثار در موزهی هنرهای معاصر تهران (جواد مجابی)
* گالری گردی:
چه اشکال میشوند جدا؛ طراحیهای داریوش حسینی در گالری امکان (فرزاد عظیمبیک)
جایی که مصنوع مضمون است؛ مجسمههای مهدی شیراحمدی در گالری ایرانشهر (منصوره قاسمی)
تحشیههایی بر مجموعهی «زمان»؛ آثار جواد علیمحمدی در مؤسسهی اکو (علی نوریان)
* نقد مخاطب:
رؤیای عقل؛ آثار علی میرزایی با عنوان «سرها ۲» در گالری آپادانا اصفهان (فرزانه صنمی)
هیچ هنری نمیتواند بزرگ باشد، مگر اینکه کمیک باشد؛ آثار شنتیا ذاکرعاملی در گالری اعتماد (بامداد امینزاده)
* گزارش:
تندیس جف کونز برای یادبود قربانیان حادثهی تروریستی پاریس خشم همگان را برانگیخت! (آنا کوردیا رادو، برگردانِ مریم سیاح)
* هنر جدید:
نظارت و وارسی هنر: بر اساس سانسور امروز! (مارک دبیلو. اسکالا، برگردانِ نرگس مرندی)
* مقاله:
هنر و تغییر فرهنگی؛ بدرود با هنر متعهد مستقل؟ [بخش۱] (ارمگارد املهاینز، برگردانِ شکوفه غفاری)
* هنر روزمره:
دکتر گوبلز شش فرزند داشت؛ نگاهی به گرافیکناول «سرآرتور بنتن» اثر تارک و استفان پرِگر (سیامک پناهی)
* نقد کتاب:
جملههایی با صدای شاتر دوربین؛ کتاب اتوپرترهی ادوارد لو (امیر هادوی)
* مقاله:
نقاشان معاصر ایران؛ شهاب موسویزاده (حسن موریزینژاد)
* نقاشی:
بیگانگی بهمثابه هنر: معماهای تازهی میشائل بورمانس (گردآوری و برگردانِ علیرضا بهارلو)
* دنیاگردی (سجاد عمادی)
سپاس