شگفتی نور در آثار کریس مککاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس مینماید
آشنایی با عکاسان معاصر جهان
سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش
کریس مککاو CHRIS MCCAW
بگذارید کمی زیادهروی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیهایی میماند که هنرمند نازل میکند و هیچکس نمیتواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، منحصر به فرد بوده و قابلیت تکثیر ندارد.خورشیدی که درآسمان موضوعیت یافته و پرده سیاه آسمان را دریده است.گرمای زیادش عکس را نیز ذوب میکند. این اعجاز عکاس است که شاعرانه خورشید را دنبال کرده است. عشق، در همه موجودات و کائنات، ساری و جاری است. اگر این آسمان عاشق نبودی، نبودی سینه او را صفایی، وگر خورشید هم عاشق نبودی، نبودی در جمال او ضیایی.
دستهایش از سیزده سالگی در تاریکخانه خیس مانده و تاکنون نتوانسته زندگی شخصی خود را از عکاسی جدا سازد. به فرآیند تولید عکس، از همان زمان کودکی علاقه وافری نشان داد و بعد از دبیرستان هر چه میتوانست از عکاسی آموخت و سرانجام به سادگی و بیآلایشی دوربینهای قطع بزرگ علاقهمند شد. در سال ۱۹۹۲ اولین دوربین قطع ۴در ۵ اینچی خود را خرید. در این سالها او عاشق چاپ به روش پلاتین/پالادیوم شد و حتی به دوربینهای قطع بزرگتر علاقه بیشتری نشان داد. او تا به امروز زندگی خود را در این راه گذرانده است و در حال حاضر او با پروژه «Sun Burn» مشغول کار بر روی شکافتن مرزهای رسانههای آنالوگ میباشد.
عکسهای کریس محصول صنعت دست خویش است. دوربین او ویوکمرای۳۰ در ۴۰ اینچی مجهز به لنزهای مخصوص عکاسی هوایی برای عبور حداکثری نور از دهانه آن میباشد. او از کاغذهای نگاتیو بزرگ استفاده کرده و از یک پروسه نوردهی طولانی مدت که گاهی تمام روز طول میکشد و در چاپ نهایی حالتی از آفتاب سوختگی ایجاد میشود، بهره میبرد. در کنار کیفیت اولیه جذاب عکسها، تمرکز نور باعث سوختگی و سیاهی کناره عکسها شده و در عین حال آسمان را برای اشاره به نور شدید خورشید میشکافد. مجموعه «Sun Burn» ۶۰ قطعه از این نوع عکس را گرد هم آورده است. این تصاویر مناظر داغ شدهای میباشند که یک خورشید سیاه از نقاب آسمان آن که مانند پردهای در دوردست آویزان است عبور میکند و به سایه تبدیل میشود.
شکاف سخت و ویرانگر موجود در هر عکس، یک زیبایی دلپذیر سنتی به آن میدهد و نشانههای به جامانده از آن نیز اثباتی از وجود قدرت خورشید بوده که در عین موضوعیت، شریک این برخورد سازنده و ویرانگر نیز هست. هیجان کشف قابلیتهای قابل توجه و دستنخوردهی لنزهای خاص و کاغذهای ژلاتین نقره تاریخ گذشته، مهر تأییدی بر پیشرفت بیحد و اندازه مککاو در عکاسی بوده و آزمایشهای دنبادلهدار او در هشت سال گذشته به یک اندازه آثار ماندگاری روی شیوه عکاسی منظره داشته است.
کریس مککاو در ۱۹۷۱ در کالیفرنیا دیده به جهان گشود. در سال ۱۹۹۰ در رشته هنرهای عکاسی و تولید فیلم از دانشگاه دیآنزا کالیفرنیا فارغالتحصیل شد و در سال ۱۹۹۵ مدرک کارشناسی ارشد خود را از آکادمی هنر سانفرانسیسکو دریافت نمود. او از ۱۳ سالگی به کیمیای عکاسی، مواد شیمیایی ظهور و حلقه فیلمهای عکاسی علاقه خاصی داشت.
او به دنبال خورشید، سرزمینها را یکی پس از دیگری پیمود. خورشید بهاری، خورشید پاییزی، خورشید زمان گرگ و میش، خورشید نیمه شب و حتی خورشید در حال خسوف را عکاسی نمود. در کارهای قطع بزرگ چندلتی خود از خورشید نیمه شب (پدیده طبیعی که اکثراً در شمال مدار قطب شمال یا جنوب مدار قطب جنوب در ماههای تابستان و در نیمههای شب خورشید در آسمان ظاهر میشود) عکاسی نمود. این مجموعه او که متشکل از سیزده قطعه عکس ۲۰ در ۸ اینچی است کمان کامل حرکت خورشید را در آسمان نشان میدهد. طوریکه در اولین قطعه از عکس، خورشید از نوک کمان شروع به حرکت کرده و در آخرین قطعه عکس دوباره به همان مکان اولی میرسد. و دوباره طلوعی دیگر رخ خواهد داد و شروع روز جدیدی را نشان خواهد داد.
کار هنری مککاو در تاریخ عکاسی به طور ثابت ریشه دوانده است. فرآیند تجربی او یادآور روشهای پیشگام عکاسی است. او میگوید: «در تمام این مراحل من به این واقعیت پی بردم که همه ما روی سنگ مرمری میدویم که خود حول مدار یک گوی آتشین در حال چرخش است.»
نمایشگاههای انفرادی هنرمند به شرح زیر میباشد:
۱- نیویورک، گالری کاندلا – ریچموند ۲۰۱۸
۲- زمان و جریانها، گالری هاینس – سانفرانسیسکو ۲۰۱۷
۳- دایرکت پازتیو، گالری یوسی میلو – نیویورک ۲۰۱۶
۴- زمان نشانگذاری، گالری یوسی میلو – نیویورک ۲۰۱۲
۵- پیش به سوی خورشید، گالری استفان وایرتز – سانفرانسیسکو ۲۰۱۱
۶- سانبرن، گالری استفان وایرتز – سانفرانسیسکو ۲۰۱۰ و ۲۰۰۸
۷- نیویرک از پروژه سانبرن، گالری مایکل مازئو – نیویورک ۲۰۰۸
۸- پاورهاوس – فرانسه ۲۰۰۳
و نمایشگاههای گروهی متعدد از سال ۱۹۹۱ تاکنون. وی همچنین موفق به دریافت جوایز عکاسی متعددی در بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۴ شده که از بین آن میتوان به جایزه نیویرک گرند اندی وارهول سال ۲۰۰۸ اشاره نمود.
شمارههای قبل از پرونده آنچه برعکس مینماید را اینجا ببینید:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس مینماید
جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژههای تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعههای ثبت شده عمیقاً نگرانی او از تأثیرات تغییرات اقلیمی و پیشرفتهای تکنولوژیکی بر زندگی انسانها را نشان میدهد. او با یک دوربین کانن عکاسی میکند و […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
سکسههای کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر
سکسههای کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی میگفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر میکنم که قلب من رنگهای خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده به خانه کودکیام عزیمت کردم، تصمیم به تولید داستان «سکسههای کوچک» را گرفتم. از احساساتی که هنوز در خانه جریان داشت عکاسی کردم. از آن باغ و جنگل کنار […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
نیک هنس عکاس حریص
نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» میشناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنزکالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت و مصرفگرایی در دوبی (یا به قول خود عکاس، لاس وگاس خلیج فارس) میباشد. نیک در مصاحبهای با مجله لنزکالچر، خود را یک عکاس حریص […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
الی دیویس | پیوند جنگل با ناخودآگاه انسان
الی دیویس | پیوند جنگل با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتیکه رابطهی انسان و درخت، و حضور درخت در همهی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته است. حضور گیاه و به خصوص درخت، در اغلب افسانههای مربوط به آفرینش بسیار مشهود بوده است. از رابطهی تماس آدم و حوا با «درخت […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو
برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعیترِ آنچه که میدید پیش میرفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست واقعیترین چاپ را از یک عکس داشته باشد، چیز بیشتری برای ارائه پیدا نکرد. و به ناچار برای جهش از روی این واقعیت وارد مرحله […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی
پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخهای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار میدهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، گاه مبهم و غیر قابل تفسیر و یا حتی سورئال است. روابط میان انسانها با محیط شهری، ناهنجاریهای اجتماعی و… مانند کلماتی هستند که با […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر میکند
هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر میکند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و بهکارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی تصاویر نقاشان معروف قرن نوزدهم داشته است. همانگونه که میدانیم عکاسی با پیشرفت روزافزون علم پیشرفت چشمگیری داشته؛ علیالخصوص در زمینههای نرمافزاری به راحتی میتوان […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا
عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به وضوح قابل مشاهده میباشد و ما شاهد یک جریان زندگی شخصی در کارهای هنرمند هستیم. گاراژ اوراقی، جایی که هنرمند در آنجا بزرگ شده، حتی […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین
وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربینهای متنوع خود عکسهایی از سیارات مختلف گرفته باشند، بیشک عکسهای وانگ کینگ سانگ را میتوان خورشید آن منظومه نامید. عکسهایی که قسمت به قسمت عکسبرداری شده و به هم چسبیده شدهاند […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن
از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس مینماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیکهای چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بیحسی را منتقل و هوشیاری را نفی نماید. شاید او با تبدیل عکس به معمای پازلی سعی در اثبات این قضیه دارد که تصویر نهایی چیزی جز چینش قطعات دریافتی […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
آنچه بر عکس مینماید | هوانگ جیالینگ
معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکسهای او که غالباً خاطرات کودکییشان را روایت میکند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان میدهد.
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
آنچه بر عکس مینماید | هنریک اسپولر
عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی مابین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است میکشاند.
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
آنچه بر عکس مینماید | آندریاس لانگ
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمانهای مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
آنچه بر عکس مینماید | معرفی عکاس ماریسا راس
معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی مینشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس میکردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت میداد… ادامه در سایت تندیس
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
آنچه بر عکس مینماید
آنچه بر عکس مینماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورتهای زنده میشود، زیرا آنان منحصربهفرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میانسالی نیز صورت پذیرد. در پس زمستان خشک بهاریست که گیاهان را متولد و کوهها را زنده میکند. تنها چیزی که دیگر متولد نخواهد شد انسانها و متعلقات تاریخی […]