شعر و آنچه به جا مانده است در آثار لیلا سیبر
نقدی بر نمایشگاه لیلا سیبر در گالری ژاله
مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر
جستجوی شعر در انسان و شرق اسرار آمیز
شرق جایگاه افسانهها است، ادوارد سعید در کتاب ارزشمند شرق شناسی می گوید: « اصطلاح مشرق زمین تقریبا یک بدعت اروپایی بود و مشرق زمین از روزگار کهن سرزمین رویاها، موجودات عجیب و غریب، مناظر و خاطرات شبح مانند و رویدادهای به یاد ماندنی به شمار می آمد.»
هنرمندان زیادی از اقصی نقاط جهان و در اعصار مختلف به شرق متوجه بودهاند و ایران همواره یک مقصد مهم در آن بودهاست.
خانم لیلا سیبر عکاس و فیلمساز آلمانی که اینک آثار خود را در نگارخانه ژاله ارائه کرده است، ماحصل یک دوره اقامت هنری در ایران را به تماشا گذاشتهاست. کارماده اصلی نمایشگاه او عکس است و در کنار آن یک ویدئو و نوشتههایی بر دیوار. مجموعه حاضر به هنربانی محمود مکتبی عرضه شده است. سیبر در این نمایشگاه پیرو عنوانی که برای آن برگزیده است «شعر و آنچه به جا ماندهاست» عکاسی را بهانهای قرار داده برای جستجو و کنکاش در لایه زیرین شهری به نام تهران و به نظر میرسد او در این جستجو بیش از اینکه به شهر برسد به آدمها رسیده است. آدمها و اثرات آنها که در گوشههای ناپیدای خود در حال فراموشی هستند.
به وضوح او در جستجوی گوشهها است، گوشهها و ساکنین آنها، ساکنینی که زیر بار شاعرانگی از دست رفته در حال زوال هستند. او انسانها را مستقیما در نظر گرفتهاست، او در این مجموعه افرادی را انتخاب کرده و آنها را در حد یک عکس رها نکردهاست. او با آنها گفتگو کرده و داستانشان را شنیده و آن را ثبت کردهاست. داستانهایی از امیدهای رفته و برجای مانده.
سیبر در این نمایشگاه در کنار تصاویر آدمها دستخطهایی را نیز قرار داده که هریک از این افراد به فراخور حال خود نوشتهاند. نوشتههایی که بخش پسین تصاویر این افراد را نشان میدهد. همچنین در اثر ویدئو او با آنها صحبت کرده و صحبتها را در کنار قابهای ثابتی قرار داده که غیر از تصویر افراد، اشیا و گوشههای دیگری را در مکانی نا معلوم نشان میدهند.
او همانگونه که در گزاره نمایشگاه آورده از دوربین آنالوگ بهره بردهاست، دوربینی که متعلق به پدربزرگ درگذشتهاش است و او را در این جست و جو نسبت به گذشته همراهی میکند و همانطور که باز در گزاره آورده او این گذشته را نمیشناسد. نکته جذاب در این نمایشگاه این است که عکاس به این دوری واقف است و سعی نموده تا حد ممکن از کلیشه شرق زیبای اسرار آمیز فاصله بگیرد و به لایههای واقعیتر و درونیتری نفوذ کند. هرچند گاهی نیز ناخودآگاه به دامان شرق غمگین در حال زوال فرو افتاده.
خانم لیلا سیبر در این نمایشگاه ویژگی مثبت قابل توجهی دارد که نگاه به عکاسی به مثابه یک ابزار بیانی است. او سوژه را در نسبت مقابل و بیرون از خود قرار ندادهاست و سعی کرده تا حد ممکن او را از دیگری به یک سوژه چندوجهی تبدیل کند که چه انسان و چه غیر انسان دارای عمق، خاطره و ترسهای خود است، ترسهایی که با او به مثابه عکاس یکی هستند در واقع او گفتمان خود در عکاسی را از ثبت و نگهداری لحظه و روایتگری جهان واقع به امکانی برای کنکاش در سرشت انسانی جهان تغییر داده به عبارت دیگر او درگیر لحظات، مکانها و رویدادها نیست بلکه درگیر کشف رد عبور انسان از روی همه آن لحظهها، مکانها و اتفاقات جاری در آنهاست. ردی که او در آن ترکیبات ساده سطوح و بافتهای شهر را در کنار آدمها، سایهها و نورها قرار داده و از دل آنها شاعرانگی مورد نظر خود را بیرون کشیدهاست.
نقدهای دیگر به همین قلم:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
روزگرد گالری محسن در آثار ساسان ابری
روزگردِ ساسان ابری در گالری محسن نقد نمایشگاه مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر فرم و کارماده در همه گونههای اثر هنری اولین سطح و مدخل ورودی مخاطب به اثر است. این فرم است که مانند چراغ راهنمایی جهت ورود را تعریف میکند و فرصتی است که مخاطب سرنخهای اصلی از محتوا و مفهوم اثر را دریابد. فرم آنچیزی است که با ادراک و حواس پنجگانه مخاطب ارتباط برقرار میکند و توجه او را نسبت به آنچه به عنوان اثر هنری […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
دیدار با آشنای ابدی ازلی انسان در شکوه رنج مهسا کریمیزاده
دیدار با آشنای ابدی ازلی انسان در شکوه رنج مهسا کریمیزاده نقدی بر نمایشگاه شکوه رنج مهسا کریمی زاده گالری ایرانشهر مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر فضا در هنرهای تجسمی یک کیفیت مهم است، کیفیتی که مکان و زمان و عناصر و اشیاء را در اثر هنری به یکدیگر متصل میکند. فضا محمل جریان انرژی در اثر است و فرم را تعریف میکند و فرم هیبت و صورت مادی اثر است که با حواس پنجگانه قابل درک […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
کرم خراط | روایتی از بابک کاظمی و پرگل عینالو
روایت گالری راه ابریشم از کرم خراط و پوسیدگی درون نقدی بر نمایشگاه کرم خراط بابک کاظمی و پرگل عینالو گالری راه ابریشم مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر کرم خراط آفتی گیاهی است که به درختان مختلف آسیب میزند، این کرم تا مدتی حدود دو سال در درون تنه درخت میماند و از درون آن را میخورد و به این ترتیب است که درختی سبز به ناگاه خشک میشود و از بین میرود. افزایش دما و کاهش رطوبت در تضعیف بنیه […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
تصاویری از رنج و لذت در صعود شروین امدادیان
تصاویری از رنج و لذت در صعود شروین امدادیان نگاهی به مجموعه عکسهای «صعود»، شروین امدادیان گالری ای جی مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر در دل مناظری بکر و تصاویری زیبا از قلههایی که این سرزمین کوهستانی و یکه را پوشاندهاند، در وصف صعود و آرامش و خلسهی ارتفاع، جایی که آسمان به زمین نزدیک است و ابرها را گویی میتوان با دست گرفت، شروین امدادیان دوربین خود را به کار انداخته و پس از پشت سر گذاشتن […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
خیالانگیز یا بیانگر، در نمایش استعداد شاهین دانشفر و آرش قاضی
خیالانگیز یا بیانگر، در نمایش استعداد شاهین دانشفر و آرش قاضی یادداشتی بر نمایشگاه «استعداد» در گالری «ای.جی» مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشنفکر از نظر من آنچه عکاسی به ارمغان آورده است، امکان پیشرفتهای در حیطهی دیداری است که فاصلهی تصویر و تصور را کوتاه میکند. فاصلهای که در رسانههای دیگر تصویری، مانند: نقاشی و سینما دورتر و صعبالعبورتر است؛ این درحالی است که عکاسی میتواند در جایگاه راوی یا سندساز نیز قرار گیرد؛ یا حتی در […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
«نامرئیها» سه هزار بار به طبیعت نزدیکترند
«نامرئیها» سه هزار بار به طبیعت نزدیکترند نقدی بر نمایشگاه «نامرئیها» مجموعه عکس امیرحسین شایگان مجله هنرهای تجسمی آوام: به قلم مریم روشفکر در عصر اولین جمعهی مردادماه، گالری «والی» میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمند جوان، «امیرحسین شایگان»، است. مجموعهی عکسی با عنوان «نامرئیها» که در ابعاد متنوع و سیاهوسفید به تماشا گذاشته شده است. شایگان متولد سال ۱۳۵۹، در رشتهی مهندسی کشاورزی تحصیل کرده است؛ او زندگی خود را به واسطهی شغل پدرش بهعنوان یک فعال محیط زیست و حشرهشناس در […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
چند روزی در میان مرکز نبشی و یادوارهی عباس کیارستمی
چند روزی در میان مرکز نبشی و یادوارهی عباس کیارستمی نقدی بر نمایشگاه «چند روزی در میان مرکز نبشی» یادوارهی عباس کیارستمی آوام مگ: به قلم مریم روشفکر چند روزی است که دومین نمایشگاهی که «پرهام دیدهور»، به یادبود عباس کیارستمی، گردآوری کرده، در حال برگزاری است. نمایشگاهی از هفتادونه عکاس به مناسبت هفتادونهمین سالروز تولد او. هفتادونه عکس سیاهوسفید با چاپ آرتپرینت روی کاغذ و در اندازهی ۳۰در۴۰ با قابهای یکسان و سیاههای از برجستهترین عکاسان ایران. مهمترین ویژگی […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
تهران از نگاه دانشجویان ایرانی و آلمانی در نگارخانهی دانشگاه هنر
تهران از نگاه دانشجویان ایرانی و آلمانی نگاهی به نمایشگاه «دو شهر» در نگارخانهی دانشگاه هنر به همت دکتر «محمد مترجمزاده» و پروفسور «یورگ وینده» آوام مگ: به قلم مریم روشنفکر «دو شهر»، عنوان نمایشگاهی است که حاصل بخشی از برنامهی سهسالهی تبادل دانشگاهی بین گروه عکاسی دانشگاه هنر و دانشگاه دورتموند بوده که با حمایت مادی بنیاد «DAAD» برگزار شده است. مدیریت این دوره بر عهدهی دکتر «محمد مترجمزاده»، مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر، و پروفسور «یورگ وینده» از دانشگاه […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
یحیی دهقانپور | بازیابیِ ارزشِ عکاسیشدن
بازیابیِ ارزشِ عکاسیشدن نقدی بر نمایشگاه «بهاریه»ی یحیی دهقانپور | گالری پروژههای آران آوام مگ: به قلم مریم روشنفکر عکاسیِ هنری در ایران تاریخی سردرگم و ناشناخته دارد که تاکنون سامانی به آن داده نشده است، اما از میان نامهایی که بیشک در روند شکلگیری و بالیدن آن مؤثر بودهاند، یحیی دهقانپور یکی از مؤثرترین افراد است. او معلمی متفاوت است و نسلهای متمادیِ عکاسان ایران از کلاسهای او بیرون آمدهاند که تعداد اسامی شناختهشده در میانشان بسیار زیاد است. […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
یادداشتی بر نمایشگاه آرش بهرامی در گالری اعتماد نگارستان
یادداشتی بر نمایشگاه آرش بهرامی در گالری اعتماد نگارستان هنر سیلوئت بدوی آوام مگ: به قلم مریم روشنفکر در اولین هفتهی آغاز به کار گالریها در سال جدید، سالن گالری اعتماد در باغموزهی نگارستانِ تهران میزبان آثار آرش بهرامی است، هنرمندی که زیستگرایی و زیستهراسی را نقطهی عزیمتِ فکریِ نمایشگاهِ خود قرار داده است. این نمایشگاه با عنوان «چهلویک» دربرگیرندهی آثار نقاشی اوست که بهطور کلی به چهار بخش تقسیم میشود و روایتگر داستانِ سفر و جستوجوست. این مجموعه داستان […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
پرونده نقد نمایشگاههای سال ۹۷ به قلم مریم روشنفکر
پرونده نقد نمایشگاههای سال ۹۷ به قلم مریم روشنفکر در این پرونده مروری داریم بر نقد نمایشگاههایی که مریم روشنفکر در سال ۹۷ نگاشته است که مشتمل بر ۲۶ نقد است که قریب به اتفاق آن در حیطهی عکاسی، نقاشی و چیدمان نوشته شده است. مریم روشنفکر از منتقدان برنامهی هنرنامه، پر مخاطبترین رویداد تخصصی هنرهای تجسمی است که چهارمین سال خود را سپری میکند و هرهفته جمعهها از شبکه ۴ سیما پخش میشود. لیست زیر به لحاظ زمانی از […]