آثار جدید عباس اکبری در موزه فیتز کمبریج

عباس اکبری موزه فیتز کمبریج

هفت اثر از آثار عباس اکبری به موزه فیتز از دانشگاه کمبریج ارائه شد و در گنجینه دائمی این موزه قرار گرفت. آثار منتخب شامل مجسمه و کاشی و ظرف از مجموعه‌های مختلف کاری این هنرمند است.

عباس اکبری هنرمند سرامیک و مجسمه‌ساز مستقر در دانشگاه کاشان و مووسس خانه سفال کاشان و همچنین عضو آکادمی بین‌المللی سرامیک است و تحقیقات گسترده‌ای مبتنی بر شیوه‌های تاریخی جهت کشف مجدد تکنیک‌هایی بر پایه اکسیدهای فلزی و همچنین کاشی زرین فام را به انجام رسانده است. عباس اکبری با رویکردی معاصر از یافته‌های باستان‌شناسی با تکیه‌بر تجربیات خود به عنوان هنرمند، سفالگر شیوه‌ای نوین و متفاوت را در این حیطه شناسایی و شکوه درخشانی از سازه‌های باستانی ایرانی را در آثارش متبلور می‌کند.

عباس اکبری موزه فیتز کمبریج

بورسیه CVC اکبری دیدگاه‌ها و تکنیک‌های تحقیقاتی جدیدی را به کمبریج می‌آورد که بیشتر مجموعه‌های کمتر تحقیق‌شده‌ای را که در حد فاصل بین سنت‌های آسیای غربی و غربی قرار دارند برجسته می‌کند.

آثار او تاکنون به موزه‌های مهمی چون ویکتوریا و آلبرت لندن، آشمولین در آکسفورد، ژاک شیراک در پاریس، آریانا در ژنو و… راه یافته است.

عباس اکبری موزه فیتز کمبریج

موزه فیتز از زیرمجموعه‌های دانشگاه کمبریج شامل آثار متفاوتی از دوران باستان تا دوره معاصر و از تمدن‌ها و کشورهای مختلف است. بخش مهمی از مجموعه آثار این موزه مرتبط با دوره اسلامی به ویژه ایران و به خصوص سرامیک‌های سده میانه است.

درباره عباس اکبری بیشتر بخوانید.

عباس اکبری موزه فیتز کمبریج

نویسنده