| هنرمند: ساغر پزشکیان
| گالری ماه
| نمایشگاه انفرادی نقاشی
| گشایش: جمعه ۳ اردیبهشت، ۱۷تا ۲۱
| پایان: ۲۱ اردیبهشت
| بازدید: روزهای هفته ۴ تا ۸ بعدازظهر
|گالری روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی تعطیل می باشد
|آدرس: تهران٬ خیابان آفریقا (جردن) – بلوار گلستان – پلاک ۲۶
کدپستی: ۱۵۹۶۹۱۴۱۱۴
| تلفن: ۰۲۱۲۲۰۴۵۸۷۹
چیزى در این آثار وجود دارد که ممکن است نکاتى را تداعى کند. چون؛ خاطراتى دیده شده، یا باز گشت به یک میراث کهن بشرى، یعنی نخستین پدیداری مفهوم بسیط رنگ (تیرگی-روشنایی، سیاهی-سفیدی) که ممکن است یادآور نوعی مفهوم آئینی باشد، و یا کاربردهای مثالی (از جمله معانی نمادین رنگ فلزات). در نگاهی دیگر ممکن است نه تنها رنگ بلکه کل اجزا را در ذیل نشانه ها بشناسد. حتی تکرارها در این تصاویر شاید یادآور نوسنت گرایی باشد.این نحله ها در توضیح اثر پیامد آگاهی دوران جدید است، که با گسست و فاصله گرفتن، در پی یافتن تاثیرات و تعلق آن به چیزی در جای دگر است.اما بیاد آوریم؛ آگاهی و علم دوران جدید، نافی امر تداعی است، و نیز هشدار می دهد که نشانه به چیزی جز خود دلالت نمیکند. این نقاشی ها نه در ذیل فرم «مثالی» قرار می گیرند و نه فرم های «قیاسی» و نه «بازنمایانه». این داوری ها و گزینه ها راهی گشوده بر آگاهی نیست.سرشت کار هنری با سبق تصمیم بیگانه است. اثر در عالمی فی ما بین تجربه،منطق،عقل،حس و … پدیدار می شود، از اینروست که عالمی دارد و نه ادعای مکاشفه ای.
آریاسب دادبه_اردیبهشت ۹۵
Elements of these works evoke different meanings. A déjà vu; a reference to an ancient human heritage; or the primary emergence of the subtle concept of color (darkness/ light, black/white), where either one might be reminiscent of a ritualistic meaning or used as specimen, to include symbolic significance of the metallic colors. From another point of view, possibly not only the color but the Gestalt could be recognized by the signs. And even the repetition of the images could be a reminiscent of some neo-traditionalism. These discourses defining the works are a consequence of the new age, which by disintegrating and distancing itself, searches for the effects of, and belonging to, something of a different domain. But let us not forget that awareness and science of the new age negate association, and furthermore, warn that signs imply nothing but themselves. Here, the paintings cannot be classified under a “specimen”, a “comparative” or a “descriptive” term. These judgments and choices are no open passage to awareness. The nature of artistic creation is alien to that of decision-making. Works are created in a world that exists in between experience, reason, intellect and feeling. That is why they are splendid while claiming no revelation.
Aryasb Dadbeh – April 2016