آثار شهریار حاتمی در کتاب ˝یکصد نقاش فردا˝

رونمائی کتاب “یکصد نقاش فردا” در ماه سپتامبر در موسسه کریستیز لندن انجام شده و در طی ماه نوامبر در شهرهای لندن و نیویورک بخشی از آثار این صد هنرمند به نمایش درخواهد آمد.
کتاب “یکصد نقاش فردا” نتیجه تلاش هیات داوری برجسته‌ای از جهان هنر معاصر برای یافتن و معرفی کردن مستعدترین نقاشان امروز دنیا است.
در این کتاب درباره آثار شهریار حاتمی آمده است: “علایق و کنجکاوی‌‌های کودکی، احساسات غریب در مقابل طبیعت عظیم و ترسناک، تنهایی عظیم، مردابی با گیاهانی هر روز تازه‌تر؛ همه این عناصر دنیای ذهنی شهریار حاتمی را شکل داده‌اند که اصلی‌ترین درونمایه‌‌اش مرگ است؛ نه تنها ترس از مرگ، بلکه نزدیکی و آشنایی با آن. او باور دارد که انسان نوع خود را فرو می‌‌کاهد.
آثار اخیرش عمدتاً بر درونمایۀ شکنجه استوارند، رنج‌های غریبی که تنها نوع بشر می‌تواند بر هم‌نوعش تحمیل کند. حاتمی در این آثار کوشیده در لابه‌لای جزئیات رویدادهایی غریب و تراژدی‌هایی هولناک منظره‌ای فریبا و دیدنی بیافریند. بیننده در نگریستن به این آثار احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند؛ از لذت زیبایی‌شناختی تا انزجار و شاید هم شادمانی، زیرا بیننده خو در را مصون از دهشت نقاشی می‌یابد.
شهریار حاتمی متولد سال 1361 در تهران است و از هنرستان هنرهای تجسمی تهران دیپلم نقاشی و از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران کارشناسی نقاشی دارد.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده