استاد امیرخانی در گالری ساربان

استاد غلامحسین امیرخانی با خاطره قلم در گالری ساربان

جدیدترین آثار استاد غلامحسین امیر خانی از روز جمعه 30 آبان ماه به مدت 20 روز در گالری ساربان به نمایش در می آید.این نمایشگاه شامل 35 اثر از جدیدترین آثار استاد امیرخانی می باشد که از روز جمعه پذیرای چشمان مشتاق علاقمندان به هنر خوشنویسی خواهد بود.
استاد غلامحسین امیرخانی در سال 1318 در طالقان به دنیا آمد و خوشنویسی را نزد اساتید گرانقدری چون استاد سید حسین میرخانی و استاد سید حسن میرخانی فرا گرفت.آثار ادبی و موسیقی تاثیر زیادی بر استاد امیرخانی گذاشته و در نستعلیق نویسی شیوه ویژه خود را دارد که مورد اقبال بسیاری از خوشنویسان در سرتاسر ایران است.
استاد امیرخانی از سال 1340 در اداره کل هنرهای زیبا، وزارت فرهنگ وهنر سابق استخدام شد و از دیگر مسولیت های وی می توان به ریاست شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، مدیریت فرهنگسرای ارسباران ، ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران،عضو اصلی کمیسیون ملی یونسکو در ایران،عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر ،عضو هیات داوران مسابقات جهانی خوشنویسی در ترکیه و داوری بسیاری از جشنواره های هنری  در ایران اشاره کرد.نشان درجه یک فرهنگ و هنر،چهره برگزیده فرهنگستان هنر،چهره ماندگار از جمله عناوین ایشان است.
استاد امیرخانی سال های طولانی در انجمن خوشنویسان ایران به کار تعلیم خط پرداخته و بسیاری از خوشنویسان صاحب نام و اساتید معاصر شاگرد ایشان هستند و جمع کثیری از خوشنویسان به طور مستقیم یا غیر مستقیم از خط او مشق کرده اند.

برگزاری ده ها نمایشگاه فردی و گروهی در داخل و خارج از کشور از جمله نمایشگاه هایی در انگلستان ، سوریه ،پاکستان ،فرانسه ،امارات متحده عربی و … بخشی از فعالیت های هنری ایشان است.
کتاب های بسیاری به قلم ایشان کتابت شده که از جمله به دیوان حافظ،ترکیب بند محتشم،صحیفه هستی،سرو سایه فکن،بهار در پاییز،ترجیح بند هاتف،گزیده دیوان خواجوی کرمانی،یادنامه کلهر،آداب الخط امیرخانی،مناجات امیرالمومنین،رباعیات خیام،قصیده قرآنیه و … می توان نام برد.

افتتاح این نمایشگاه جمعه 30 آبان 1393 ساعت 16 همراه با رونمایی از کتاب خاطره قلم دربرگیرنده جدیدترین آثار استاد امیرخانی در گالری ساربان خواهد بود.
علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار از 30 آبان ماه تا 20 آذر همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،شماره 8 مراجعه و یا با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

نویسنده