بزرگداشت و نمایش آثار«هانیبال الخاص» در آرت‌سنتر

آرت‌سنتر دزاشیب با برگزاری بزرگداشت و نمایشگاه آثار «هانیبال الخاص» افتتاح می‌شود.

مرکز دوم آرت‌سنتر در دزاشیب با برگزاری نمایشگاه مرور آثار زنده‌یاد هانیبال الخاص، از پیشگامان هنر مدرن ایران گشایش می‌یابد و مجموعه‌ی دیگری برای نمایش آثار تجسمی فراهم می‌شود.

بزرگداشت و نمایشگاه هانیبال الخاص آغازگر فعالیت خانه‌ی هنر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران است و در این نمایشگاه 60 اثر از دوره‌های مختلف فعالیت هنری الخاص به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه آثار هانیبال الخاص به‌عنوان نخستین برنامه‌ی آرت سنتر دزاشیب جمعه، 18 مهرماه ساعت 16 آغاز می‌شود و علاقه‌مندان تا 27 آبان‌ماه می‌توانند از آثار الخاص در این مجموعه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

هانیبال الخاص نقاش، مدرس هنری، مترجم و نویسنده و از پیشگامان هنر مدرن ایران سال 1309 در کرمانشاه متولد شد و در 23 شهریور 1389 در کالیفرنیای آمریکا درگذشت. الخاص یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش هنر در ایران است و بسیاری از استادان هنر و نقاشان شاگرد او بوده‌اند. این هنرمند با ادبیات بومی و فرهنگ ایرانی آشنا و آثارش مملو از بهره‌های ادبی ایران بود و همگامی هنر و ادبیات و شعر در بسیاری از آثارش مشهود است.

هانیبال الخاص بیش از 100 نمایشگاه انفرادی و بیش از 200 نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا و استرالیا برگزار کرد. الخاص مدرس دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه مانتیلسو آمریکا و دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گالری «گیل گمش» بود. تألیف چند کتاب آموزشی هنر و طراحی جلد ده‌ها کتاب نیز از جمله آثار الخاص است.

نویسنده