“سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز”در گالري ايست

چهارمین فستیوال “سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز”در حالی از پنجشنبه سوم مهرماه در گالری “ایست”آغاز به کار کرده که توجه به پرفورمنس آرت در سالهای اخیر رو به فزونی گذاشته و حالا که این رویداد چهارمین پاییز خود را پشت سر می‌گذارد باید گفت که فستیوال پرفورمنس نقشی تعیین کننده درمعطوف کردن توجه‌ها به این رسانه هنری ایفاکرده است.

فستیوال پرفورمنس گالری ایست، فارغ از اینکه بخواهد به بعضی اختلاف نظر‌ها در خصوص خاستگاه اصلی این هنر دامن بزند، حقیقتا توانسته فعالیتی متمرکز را در این عرصه ایجاد کند واز قضا، فضا را برای حضور هنرمندانی از رشته‌های مختلف هنری فراهم کرده است، چنانکه حضور چهره‌هایی که عموما منتسب به حوزه تئا‌تر هستند در کنار هنرمندانی از رشته‌های تجسمی توانسته رویدادی متکثر و دموکراتیک را که بی‌تردید به سود این رسانه نوپا در ایران است، را رقم بزند.

چهارمین فستیوال پرفورمنس در اولین روز اجرایی از الیاس امینیان را با عنوان “کانستراکشن”و روز جمعه ۴ مهر “۱۲۰ دقیقه با طاعون” از علیرضا امیرحاجبی را در برنامه داشت. دیگر اجراهای این رویداد نیز از امروز ۶ مهرو با “خواستن نتوانستن است” از نیلوفر دربندی از سرگرفته می‌شود.

فستیوال “سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز “که طی دوره‌های برگزاری با حضور چهره‌هایی شاخص چون آتیلا پسیانی و رخشان بنی اعتماد همراه بوده است، می‌رود که بخشی از پویایی رسانه‌های هنری جدید را به نام خود نشانه گذاری کند، امری که بیش از پیش بر اعتبار این رویداد خواهد افزود و بر نقش آفرینی‌اش در هنرمعاصر ایران صحه خواهد گذاشت.

نویسنده