عكس‌هاي فراز حبیب‌الهیان در گالري ايده‌پارسي

فراز حبیب‌الهیان درباره‌ی برگزاری تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی عکس‌هایش در گالري ايده‌پارسي، اظهار کرد: “در این نمایشگاه، 16 عکس 70*100 به‌نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، یک عکس پانورامایی هم در کارها وجود دارد که با سوژه‌ی نمایشگاه هماهنگ است. این عکس‌ها به موضوع مادی‌گرایی و صنعتی شدن انسان‌ها در عصر حاضر اشاره دارد.”
او ادامه داد: “تمام این عکس‌ها به‌صورت صحنه‌پردازی‌شده در آتلیه گرفته شده و مونتاژی از چند عکس مختلف‌اند. به‌عنوان مثال، در عکسی که چند کتاب به هوا پرتاب شده، به‌صورت جداگانه از هر کدام از کتاب‌ها عکس گرفته‌ام و بعد آن‌ها را در کنار هم قرار داده‌ام. این عکس‌ها در فضایی سورئال و فرای واقعیت ایجاد شده است که دلیل آن را باید در لایه‌های اجتماع جست‌وجو کرد.
این عکاس در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «در این مجموعه سعی شده است یکی از اتفاقات روز جامعه ایران به تصویر کشیده شود. حرکت جامعه به سمت مادی‌گرایی که در واقع از تبعات صنعتی شدن است و در این میان عواطف و حس انسانی رنگ باخته و میزان سنجش، مادیات شده است.
در روزگاری نه چندان دور سعدی (علیه رحمه) فرمود: تن آدمی شریف است به جان آدمیت / نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
این بیت امروزه دیگر جایگاه معنایی و تمثیلی خود را از دست داده است و انگشت‌شمارند انسان‌هایی که جان آدمیت را ارزش می‌شمارند.
به‌عنوان خالق این آثار روزگاری که در دنیای خودم زندگی می‌کردم، آثارم به‌صورت رئالیسم به‌نمایش درمی‌آمد و از زیبایی سخن می‌گفت، از خودم که بیرون زدم جهان واقعی مرا فراگرفت و با این واقعیت روبه‌رو شدم که: تن آدمی شریف است به جیب آدمیت و همین لباس زیباست نشان آدمیت”.

فراز حبیب‌الهیان متولد سال 1368 در تهران و دارای مدرک کاردانی معماری از دانشگاه آزاد است. او دوره‌ی معماری منظر را در دانشگاه فلورانس ایتالیا و دوره‌های عکاسی را در این دانشگاه و آموزشگاه «ماه مهر» گذرانده است. از آثار این هنرمند تا کنون نمایشگاه‌هایی در داخل و خارج از کشور برگزار شده است.

نمایشگاه عکس این هنرمند از 30 آبان تا 5 آذرماه از ساعت 17 تا 20 در گالری ایده‌پارسی به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره‌ی 28 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.

منبع: ايسنا

نویسنده