نمایشگاه ویدئوآرت “LANDSEASKY” در استرالیا برگزار می‌شود.

از ۲۱ آگوست تا ۱۱ اکتبر (۳۰ مرداد- ۱۹ مهر) گالری مدرسه هنری نشنال میزبان نمایشگاهی از ویدئوهای دوازده هنرمند بین المللی این شاخه هنری خواهد بود.

این نمایشگاه با عنوان “LANDSEASKY” (زمین دریا آسمان) توسط کیم ماچان، مدیر MAAP گرداوری و کیوریت می گردد.

“LANDSEASKY” در زمینه‌های مختلف زمین، دریا و آسمان، در شهر های سئول و شانگهای نمایش داده شده است.

ماچان درباره این نمایشگاه می گوید: ” پروژه “LANDSEASKY” با علاقه من به خلق آثار ویدئوآرت با زاویه دیدی متفاوت و نگاهی انتقادی و با تمرکزی متفاوت آغاز گردید. چرا که امروزه آثار ویدئوآرت بسیاری در مراکز هنری نمایش داده می شوند که اغلب آنها داستان‌ گونه، و روایت وار و یا در غالب معمول و رایج این رسانه هستند. من قصد داشتم با راه اندازی این نمایشگاه بر روی هنرمندان، و استفاده آنها از ویدئو در بستر فاین آرت تمرکز داشته باشم.

آثار این نمایشگاه بسیار سرگرم کننده، تعمق برانگیز و کاملا متفکرانه هستند که راههای بسیاری را برای تحلیل و تفکر بازدیدکنندگان می گشایند و بینندگان را به تصور و تصویر کردن وا می‌دارند.

LANDSEASKY-2

LANDSEASKY-3

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: are Paul Bai (AU), Lauren Brincat (AU), Barbara Campbell (AU), Jan Dibbets (NL), Shilpa Gupta (IN), Kimsooja (KP), Derek Kreckler (AU), Giovanni Ozzola (IT), João Vasco Paiva (PT/HK), Wang Gongxin (CN), Wang Peng (CN) and Zhu Jia (CN).

گفتنی است این نمایشگاه با همکاری موسسه MAAP و گالری دانشگاه هنری Griffith برگزار می گردد.

ترجمه و تلخیص: بهار سیری

منبع خبر: www.artdaily.com

نویسنده