تندیس سیصد‌‌وبیست‌وچهار

  • تندیس سیصد‌‌وبیست‌وچهار
  • سیصد‌‌وبیست‌وچهارمین شماره‌ی تندیس روز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، به همراه هشت صفحه ویژه‌نامه نکوداشت نیما پتگر منتشر شد.
  • تصویر روی جلد این شماره، اثری از ماریسول اسکووار (مربوط به صفحه ۸) است.
  • سردبیر در سر‌مقاله یادداشتی را با عنوان «آسمان ریسمان وزیر» نوشته است.
  • سیدامیرسقراطی در صفحه خبرنگاشت درباره‌ی درباره‌ی کتاب‌های جدید تجسمی و تفاوت‌های اهالی موسیقی با تجسمی نوشته است.
  • در صفحه مجسمه علیرضا بهارلو درباره پیکره‌های ماریسول اسکووار، به بهانه‌ی درگذشت اوگردآوری و ترجمه کرده است.
  • در صفحه نقد علی گلستانه و شکوفه غفاری با ترجمه‌ی متنی از دن زیمرمان، هنر همچون کالایی خودآیین در چارچوب بازار جهانی (بخش اول) ارائه کرده‌اند.
  • در صفحه نقاشی ساناز حائری با ترجمه‌ی متنی از تونی پیپولو، به نمایشگاه دیوید هاکنی در لس‌آنجلس و نیویورک پرداخته است.
  • در صفحه مجسمه نرگس فرشی درباره آثار رزماری تروکل گردآوری و ترجمه کرده است.
  • علیرضا هاشمی نژاد در صفحه خوشنویسی به جستارهایی در آسیب شناسی خوشنویسی ایرانی پرداخته است.
  • در بخش گالری‌گردی این شماره، مهرنوش علی‌مددی نقدی درباره‌ی نمایش آثار علیرضا پویا در گالری سیحون نوشته است. سعید رفیعی‌منفرد درباره نمایش آثار رکسانا منوچهری در گالری اثر نوشته است. میلاد سیاح درباره نمایشگاه «تاثیرات محیطی» در گالری محسن نوشته است. مهسا فرهادی‌کیا در رابطه با نمایش آثار ششمین سالانه‌ی پرسبوک در فرهنگسرای نیاوران نوشته است و شهریار احمدی برای نمایش آثار فردین صادق ایوبی در گالری الهه نوشته است.
  • جواد حسنجانی نقدی را درباره اهمیت آدرس و تاریخ یک نمایشگاه عکس نوشته است.
  • مینا حامدی گزارشی از مراسم بزرگداشت استاد نیما پتگر که در خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود نوشته است.
  • داریوش طلایی در بخش گالری‌گردی درباره‌ی وضعیت نمایشگاه‌گردانی در ایران با نگاهی به نمایشگاه «اسرار ازل» نوشته است. سیدعمادالدین قرشی درباره نمایش آثار قباد شیوا در گالری هنر امروز نوشته است. هانیه محرابی درباره نمایش سومین سالانه‌ی تبادل چاپ‌دستی در گالری لاله نوشته است.
  • سجاد عمادی در صفحه‌ی دنیاگردی در چند بخش، رونق هنر خیابانی در پی داغ شدن رقابت نامزدهای ریاست جمهوری امریکا در لس‌آنجلس، ظرفیت نقاشی معاصر در آثار ای نیومن مازریادی در نیویورک، زنانی که دنیای هنر را تکان داده‌اند، به روایت آمار بارنبیز لندن و رونمایی از مجسمه‌ی مارتین کرید در نیویورک پرداخته‌ است.
  • فواد نجم‌الدین در بخش نقد کتاب درباره کتاب «چه بر سر نقد هنری آمد؟» نوشته است.

در بخش خبر می‌خوانید: پرویز کلانتری دیگر غذا نمی خورد. «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» اول خردادماه آغاز می‌شود. آثار موزه‌ی هنرهای معاصر تهران در آلمان. هنرمند ایرانی در «ونیز معاصر».  بازگشت ۷۳ قطعه اشیای باستانی ایران از آمریکا و فریدا کالو رکوردار شد.

۳۲۴-۱