مجله تندیس سیصد‌‌وسی و یک

• مجله تندیس سیصد‌‌وسی و یک  روز ۲ شهریور ۱۳۹۵ به همراه ۱۶ صفحه ویژه نامه جشنواره هنرهای تجسمی نفس و نکوداشت استاد ایوان اتنین ژیرارد منتشر شد.

• تصویر روی جلد این شماره از پیتر دویگ است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «حکایت گوش دار و هوش دار» نوشته است.
• در بخش «وقایع‌نگار» این شماره می‌‌خوانید:
«حال هنر خوب است، تو باور نکن!» سیدامیر سقراطی؛ «مد، فلسفه، دلقک بازی» جواد حسنجانی؛ «نمایشگاهی که ارتباط را فراموش کرده است» رضا دبیری نژاد؛ «اتاق آئینه جایی برای دورهمی هنرمندان» نجوا عرفانی؛ «جاوید؛ نامی که مستعار نبود» مهران سیدی؛ «دیده شدن کسب و کار من است» مهرنوش علی مددی؛ «فروپاشی اخلاق در جامعه عاشق دروغ» سیدامیر سقراطی؛ «تأملی در وضعیت گرافیک هنرهای تجسمی» سجاد ماهرباغبان؛ «برنیامدن پول از افق دانشگاه» داریوش طلایی.
• منصوره قاسمی نقدی درباره فراخوان های اخیر گالری ها نوشته است.
• نجوا عرفانی متنی را درباره نقاشی های پیتر دویگ گردآوری و ترجمه کرده است.
• رویا کریمی و هادی پورصادقیان گفتگویی از علیرضا جهرمی با ایوا گئورگیوا را ترجمه کرده اند.
• میلاد سیاح متنی از مارک بارتلیک درباره درآمدی انتقادی بر بحران نقد را ترجمه کرده است.
• در بخش گالری‌گردی این شماره مهرنوش علی‌مددی درباره‌ نمایش آثار مهدیه ابوالحسن در گالری طراحان آزاد و منصوره قاسمی درباره نمایش آثار فاضل مصلی نژاد در گالری اُ نوشته اند.
• علی گلستانه نقدی درباره ارزش هنری نوشته است.
• در بخش نقد مهسا فرهادی‌کیا مقاله «منتقد به مثابه هنرمند» از اسکار وایلد (بخش دوم) را گردآوری و ترجمه کرده است.
• مینا حامدی گزارشی از مراسم نکوداشت استاد ایوان اتنین ژیرارد نوشته است.
• عیسی جباری نقدی درباره رابطه صداوسیما با هنرهای تجسمی نوشته است.
• در صفحه‌ی نقد شکوفه غفاری و علی گلستانه متنی از بوریس گُریس (بخش سوم و پایانی) را ترجمه کرده‌اند.
• در بخش عکاسی جواد حسنجانی یادداشتی را با عنوان «محبوب عکس ها» نوشته است.
• رضا رفیعی راد متنی از سل لویت را درباره کانسپچوال آرت ترجمه کرده است.
• گنار یارمحمد یادداشتی را با عنوان «نگاهی به اندیشه های اگنس دنس» نوشته است.
• حمیدرضا ششجوانی درباره اقتصاد هنر (بخش دوم) نوشته است.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی برگزاری نمایشگاهی از آثار ملهم از تغذیه در امریکا، جنجال بر سر اصالت اثری از دویگ در شیکاگو، نمایشگاه گریسون پری در دانمارک، رونمایی از اینستالیشن سامارا اسکات در لندن پرداخته است.
• شروین طاهری نقدی درباره رابطه مخاطب و با اثر هنری نوشته است.

 مجله تندیس سیصد‌‌وسی و یک

نویسنده