گزارش نمایشگاه اپیزود ۰۱ : امتداد گالری محسن

نمایشگاه گروهی با عنوان اپیزود ۰۱ : امتداد در روز جمعه ۲۹ مرداد در گالری محسن به نمایش درآمد .
در این مجموعه نقاشی ،‌ عکاسی ،‌ پاپیه ماشه ،‌ مجسمه و چیدمان از ۲۳ هنرمند با موضوع و مدیوم های متنوع بر پا شد . این نمایشگاه تا ۱۰ شهریور ماه ادامه دارد ، گالری روز های پنج شنبه تعطیل می باشد .

هنرمندان : نسیم افشاری- مهسا ایمانی – ناهید بهبودیان – داود بیات – مجید بیگلری – آریا تابندهپور – میلاد جهانگیری – پرستو حقی – سیمین رجبی – مهری رحیم‌زاده – سورنا زمانی – محمودرضا زندپور – سارا سرمدی – کاوه علیرضایی – نگین محزون – میلاد محمودی – مهدی مراد پور – علی معمری – کمین مه آبادی – امید مهدی زاده – نازنین میرزابیگلی فینی – عباس نسل شاملو – سونالیکا وکیلی .

 

اپیزود ۰۱- امتداد
اپیزود عنوان مجموعه ای از نمایشهای گروهی است که قرار است به تناوب و با موضوعات و مدیوم های متنوع به بهانه دعوت دوباره از هنردوستان به بازدید از آثار هنرمندان جوان و ایجاد رونق در اقتصاد هنر برپا شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد فضا و بستری است که بتواند بخشی از هنرمندان بااستعدادی را که به زعم گالری محسن امکان درخشش در سپهر هنرهای تجسمی ایران دارند، معرفی کند. از این رو مخاطب اصلی این مجموعه نمایش ها کیوریتورها، مجموعه داران، منتقدان و پژوهشگران به شمار می روند.

گالری محسن
این نمایش لزوما بر هنرمندانی تمرکز ندارد که نمایش اولشان است؛ اما کوشیده شده است که آثار آنانی نمایش داده شود که به عنوان استعدادهای کمتردیده شده فرصتی برای ارائه و معرفی خود داشته باشند. فرایند انتخاب هنرمندان نیز از طریق مشورت با هنرمندان باتجربه، کیوریتورها، استادان دانشگاه ها و پژوهشگران عرصه هنرهای تجسمی صورت پذیرفته و بنا بر اعتماد به دیدگاههای مشاوران و معرفی کنندگان بوده است. از این رو بدیهی است که گالری محسن در ازای ایجاد این مجال، انتظار یک نمایش کاملا حرفه ای و یکدست را که لازمه هر نمایش کیوریت شده است، ندارد و به همین اعتبار محتوای به نمایش درآمده لزوما منطبق با سلیقه و نگاه رسمی گالری نیست .

 

گالری محسن

امتداد

انتخاب این عنوان به وضوح بیانگر روح انتزاعی این نمایش است: امتداد چه چیزی؟ چه مقوله ای؟ چه جریانی؟ واژه امتداد به تنهایی دالی است که به هیچ مدلول مستقیمی ارجاع نمیدهد. مساله، انتخاب ماست که در امتداد چه چیزی حرکت کنیم . آیا تولد یک کودک امتداد توامان عشق و رنج نیست؟ آیا جز این است که وقتی که محیط زیست را ویران میکنیم دقیقا در امتداد مرگ قدم می زنیم؟ آیا مبارزه برای رهایی، امتداد هستی نیست؟
بدین ترتیب هنرمندان این نمایش با یک تم واحد گرد هم نیامده اند. مساله این نمایش به اشتراک گذاری امتدادهای متعددی است که در کار و ایده هر هنرمند به طور مستقل قابل ارزیابی و ملاحظه است. امتداد آیا واقعا امری است یکسر انتزاعی یا مدلولهایی را با خود به همراه دارد که از کنار هم قرار گرفتن آن ها پارادایم هایی ساخته میشود که در امتداد هستی، وضعیتی انسانی را بازتاب می دهند. وضعیتی که پیش از آن که خوب باشد یا بد، بخشی مهم و غیر قابل انکار از هستی کنونی ما است.

 

نویسنده