دلالان پیشروی دنیای هنر معاصر چه کسانی هستند؟ برگزار کردن نمایشگاه های با کیفیت، کیوریت کردن غرفههای موفق در نمایشگاههای بینالمللی سرتاسر جهان و جستجو کردن در آتلیهها و دانشگاههای هنر برای پیدا کردن هنرمندان جوان بااستعداد، به عهدهی دلالانی است که در دنیای هنر نقش مهم “سلیقه آفرینها” را ایفا میکنند. این مقالات تحت عنوان ” ملاقات با سلیقه آفرینان” مجموعهای از مصاحبهها با دلالان و صاحبان گالری هنری موفق و جوان از سرتاسر جهان( از کشورهای اروپایی تا خاورمیانه و ..) است که از تجربهها، سختیها و جذابیتهای حرفهشان میگویند و در سایت artspace.com گردآوری شده است .
ترجمه سایت تندیس به قلم یاسمن نوذری
در بخش اول این پرونده میخوانیم:
گالری کربن ۱۲ میدان السرکل با اندک کمک موزهها پیش میرود!
و ادل اسنتی، گالری جسور تازه کار در لندن با درسهایی از گاگوسین رونق گرفت.
دلالان دنیای هنر معاصر|بخش اول
در بخش دوم:
پاگرد جرارد اوبرایان آثار تزیینی کلاسیک را با جنجالیترین آثار معاصر لسآنجلس ترکیب میکند!
دلالان دنیای هنر معاصر|بخش دوم
در بخش سوم :
درباره ی گالری خط ثالث دوبی میخوانیم که هنرمندان خاورمیانه را به دنیای هنر غرب پیش میراند.
و کورادو فولینیا هنرمندان نامتعارف را به ناپل میآورد.
دلالان دنیای هنر معاصر|بخش سوم
در ادامه در بخش چهارم :
می بینیم که چگونه یک تابوی دنیای هنری، گالری آلبرتز بندا را به وجود آورد؟!
و دنیل ویکلهاوس صاحب سوشیت برلین Société Berlin هنری که از مردم ساخته شده باشد را تشویق میکند!
دلالان دنیای هنر معاصر|بخش چهارم
در بخش پنجم:
کراپا-توسکانی زایندلر برلینی گالریش را به مکانی برای نظریهپردازی تبدیل کرده است.
دلالان دنیای هنر معاصر|بخش پنجم
و در بخش ششم:
گالری سرکل با ویدیو آرت های پیشگام خود، نیربوی(پایتخت کنیا) را به نیویرک و دوبی وصل میکند.
و گالری ربروناستنگلین RaebervonStenglin نیز با نام غیر قابل تلفظش در زوریخ جادو میکند.
پرونده دلالان دنیای هنر معاصر | بخش ششم
در بخش هفتم :
گالری امنکای لاگوس با تکیه بر سنت خانوادگی خود یعنی “هنر آینده نگر” پیش میرود.
و گالری Project Native Informant متعلق به استفن تنبین سستراویجاجا از گاراژی در میفیر به دنیای هنر نفوذ میکند.
پرونده دلالان دنیای هنر معاصر | بخش هفتم
در بخش هشتم :
گالری کیمبرلی-کلارک نیویورک، به هنرمندان نوظهور در منطقه کویینز مکانی برای تجربه میدهد.
و گالری کارنهی بوگاتا مدل اقتصادی تازهای برای فضاهایی که توسط هنرمندان اداره میشود، ارائه میکند.
پرونده دلالان دنیای هنر معاصر | بخش هشتم
بخش نهم :
گالری اثر شهر جداه، هنر معاصر عرب را به غرب میبرد.
و گالری آرتورو بندینی لس آنجلس با زیر پا گذاشتن تمام قوانین معروف میشود.
پرونده دلالان دنیای هنر معاصر | بخش نهم
در بخش نهایی بخش دهم :
گالری اسپرینگستین در بالتیمور تجربهگرایی تکنولوژیک را با هنر Low-fi پیوند میدهد.
و گالری لامبدالامبدالامبدا فضایی برای ارائه آثار هنرمندانی که در زمان جنگ بزرگ شدند، فراهم میکند.