تایپوگرافی‌هاي احسان ارضی در گالري روژ

نمایشگاه آثار تایپوگرافی احسان ارضی با عنوان “عبث” نگاه متفاوتی به گنجینه شعر و ادب فارسی است.
“عبث” عنوان نمایشگاه آثار تایپوگرافی “احسان ارضی”، طراح و گرافیست است که سعی داشته با توجه به انگاره های هنرهای سنتی در ایران، نگاهی نو به گنجینه شعر فارسی داشته باشد.
در این نمایشگاه 28 تابلو قرار است هر فصل سال را با 7 تابلو روایت کنند. هر تابلو اثری تایپوگرافی است از یک شعر انتخاب شده از شاعران بزرگی چون خیام، فردوسی، مولوی، حافظ، سعدی، هوشنگ ابتهاج، نیما یوشیج و … .
اشعار انتخاب شده برای این تابلوها، هر یک علاوه بر یادآوری ویژگی های روانشناختی و زیباشناختی فصل مورد نظر، روایتگر احساس های انسانی و عواطفی هستند که در برخورد با آنها بروز می کند.
این آثار که در ابعاد 100*70 و 75*75 طراحی شده اند، قرار است علاوه بر یادآوری جایگاه شعر و ادب فارسی برای بینندگان، آن ها را با کیفیت های هنری آثار گرافیکی آشنا کنند و جایگاه این هنر را به عنوان هنری که می تواند دریچه تازه ای به ادبیات فارسی باز کند بشناساند.
نمایشگاه عبث، از جمعه این هفته چهاردهم آذرماه کار خود را در گالری روژ به آدرس شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان حسن صیف، کوچه دوم پلاک هفت آغاز خواهد کرد و تا چهارشنبه، نوزدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

 منبع: هنرآنلاين

نویسنده