سود سوزآور و پدیده مصرف گرایی در جهان معاصر

سود سوزآور و پدیده مصرف گرایی در جهان معاصر
نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و چیدمان سودسوزآور NaOH 2 
گالری ۲۶

نمایشگاه تا ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد.

نمایشگاه گردان: عیسی جباری ممقانی

هنرمندان:

کوثر اسدی، هومان اسماعیل زاده، نازنین افراخته، رایا بختیاری، ضحا توانایان فرد، آرزو حمزه، الهه خیری، آذر خیریان، آتنا دشتی، مهسا ذاکری، ایران رضایی، آیلین شاهرخی، نوشین شیخ لو، مهسا عظیمی، حمیدرضا فتوحی، مژده فراز، مریم فهیمیان، مارال قندیلی، الهام محمدرضایی، آیلار محمدی، نازنین مهرعلی، الهه هوشمند.

سود سوزآور

بیانیه سود سوز آور ۲: 

تنوع نیاز انسانی و گسترش تعریف نیاز، پاسخ دقیق به مصرف صحیح را، پیچیده و دشوار ساخته است اما گذشته از مرتفع کردن مطلوبات انسانی، نحوه و نوع مصرف کردن طبقه و تفکر اجتماعی انسان امروز را تعیین می‌کند و چیزی که همواره مغفول می‌ماند تاثیر این رفتار در مناسبات اجتماعی و زیست محیطی این تمایلات لذت بخش است. طبقه‌ای که می‌تواند هزینه کند و چگونه در قاب برندهای سطح بالا دیده شود امریست که سرمایه‌داری از طریق تبلیغات و تاثیرگذاری بر روی استاندارد‌ها، جهان امروز را هدایت می‌کند.سود سوزآور

و از این روست که نحوه بهره‌مندی انسان از تعلقات هستی به گونه‌ای تبدیل به شرافت می‌گردد و هر که از مصرف، سهم بیشتری داشته باشد به اعتبار اجتماعی گسترده‌تری دست می‌یابد. اما دردناکتر از هر مساله‌ای دو جنبه زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی این فرایند است.

محیط زیستی که محکوم به نابودی است و سخن بسیار … و حال انسانی که تلاش می‌کند از طبقه‌ی خود به واسطه استاندارد مصرف جدا گردد و دگرگونه در کادری طلایی و خاص، نمایشی موجه از آنچه که نیست را، بیاراید. سود سوزآور
این نمایشگاه گروهی نگاهی است به انسان عصر حاضر و پدیده مصرف و مصرف گرایی، نه برای بازتعریف آن به عنوان یک مقوله اقتصادی و عامل توسعه و یا توزیع منابع وثروت، بلکه نگاهی است به فرهنگ زیستی بشر و تناسب مصرف با روابط اجتماعی و جنبه لذایذ وهمی و روانی مصرف، که هر لحظه در حال تغییردادن و تغییر کردن است.سود سوزآور
با طرح مباحث ذکر شده با اعضا گروه (هنرجویان و هنرمندان معاصری که در دو سال اخیر در فضای آموزشی کنارشان بودم) تلاش گردید تا با دریافت‌های فردی، فارغ از روش شناسی و ایسم‌های معمول بر اساس توانایی‌های بالقوه و پرورش یافته اعضاء این بحث را ایده خلق آثار قرار دهند و در نهایت نیز از کنار هم قرار دادن این آثار به نگاهی متکثرانه به پدیده مصرف به دست افرادی که خود نیز بخشی از اجتماع مصرفی هستند دست بیابیم، همچنانکه در طول مسیر، این نکته را خود گوشزد کردیم، که؛ ما نیز بخشی از این جامعه مصرف زده هستیم.سود سوزآور

گزارش تصویری نمایشگاه های دیگر را اینجا ببینید:

هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
نئواستوکیست‌ها گالری دلگشا

گزارش تصویری نمایشگاه یک غروب قاتل ماتل

گزارش تصویری نمایشگاه یک غروب قاتل ماتل گالری دلگشا هنرمندان: سورنا پتگر، هادی فلاح پیشه، شباهنگ طیاری بیانیه نمایشگاه را اینجا ببینید: یک غروب قاتل ماتل نمایشگاه تا ۳۱ مرداد ادامه دارد. بازدید روزانه: ۱۲ تا ۲۰ آدرس گالری دلگشا: خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰، ط همکف. تلفن: ۸۸۳۰۷۷۸۶ این هفته در گالری دلگشا با آثار سه هنرمند جوان به نام‌های سورنا پتگر، هادی فلاح پیشه و شباهنگ طیاری مواجه هستیم. این نمایشگاه با عنوان «یک […]

۰ comments
هنرمند منتقد غزاله هدایت

هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن

هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد می‌خورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریخته‌است یا من از آن فرار کرده‌ام چه چیز می‌تواند برایم بامعناتر/بی‌معناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همه‌چیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگ‌باخته‌است و می‌دانم به سبب همین رنگ‌عوض‌کردنش در لحظه است که این‌گونه دوستش می‌دارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همان‌گونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکه‌ای […]

۲ comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

۰ comments
نوشتار خط چهارم نقاشی خط

نمایشگاه گروهی نوشتار بنیان | خط چهارم

نمایشگاه گروهی نوشتار بنیان | خط چهارم نمایشگاه خط چهارم در گالری ساربان به همراه گزارش تصویری نمایشگاه نوشتار صرفاً نشانه‌ای قراردادی و نمادین نیست، بلکه گاه می‌تواند وجه شمایلی داشته باشد و به مثابه تصویری با دلالت‌های غیرزبانی تفسیر شود. در دوران جدید، آثار هنری‌ای که با عنصر نوشتار خلق شده و عناوینی چون نقاشیخط، خط‌ــ‌نقاشی و خطاشی به خود گرفته، دچار کج فهمی شده است. از این رو‌، همه‌ی تلاش نمایشگاه «خط چهارم» ایجاد عرصه‌ی جدید برای آثار […]

۰ comments