• مجله هنرهای تجسمی تندیس شماره سیصد و پنجاه و نه در روز ۱۱مهر ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصویر روی جلد این شماره یکی از آثار «زندهیاد ویکتوریا جهانشاهیافشار» است.
• سردبیر در سرمقاله یادداشتی را با عنوان «آقای روحانی، مقام معلم را دریابید!» نوشته است.
• در بخش وقایعنگار تندیس به عناوینی ازجلمه «اشتباه روسی»؛ «کار به چسب نرسد» و مهتاب منوری «میراث اوباما»؛ سیدعمادالدین قرشی به «ابتذال فرهنگیـ هنری پارسیزبانان»؛ علی گلستانه «اشاره فوردی» و الهام مطلبی «سند۱؛ خانه ملت یا خانه خود» پرداخته شده است.
• در بخش یادداشت سیاوش رزمند متن خود را با عنوان «هول نکنید و بنشینید با خیال راحت سریال آژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی را تماشا کنید» نوشته است.
• در بخش گالریگردی این شماره منصوره قاسمی درباره نمایش چیدمان و ویدئو محمدرضا عرب خزائلی در ویستا نوشته است. زاهره دنیادیده یادداشتی بر گفتوگوی معنایی دو اثر در گالری امکان و موزه هنرهای معاصر تهران نوشته است. فرزاد عظیمبیگ درباره نمایش آثار ابوالفضل شاهی در گالری هما نوشته است. امید نقویان درباره نمایش آثار کیانا برومند در گالری دنا و جواد حسنجانی درباره نمایشگاه آثار مقداد لرپور در اتاق برق نوشتهاند.
• در بخش مجسمه مهسا طهرانی یادداشتی درباره هفتمین دوسالانه ملی مجسمهسازی نوشته است.
شروین طاهری مطلب خود را با عنوان «بار دیگر؛ نقدی بر انگاره وضعیت در دوسالانه مجسمه تهران» نوشته است.
علی بختیاری مطلب خود را درباره «چندسالانههای بیآغاز؛ چندسالانههای بیپایان» نوشته است.
علی گلستانه یادداشت خود را در بخش مجسمهسازی با عنوان «هنر روی مرزهای موزه» نوشته است.
• در بخش مقاله شکوفه غفاری و علی گلستانه نقدی از بوریس گرویس ـ هنر، تکنولوژی و اومانیسم (بخش سوم و پایانی) ترجمه کردهاند.
• در بخش نقد هاوری دانش درباره پنجمین ده سالانه اسکالپچر پروجکت ۲۰۱۷ مونستر/آلمان نوشته است.
• در بخش گرافیک علیرضا بهارلو یادداشتی را با عنوان «در افول طراحی جلد کتاب» (بخش دوم و پایانی) ترجمه کرده است.
• در بخش نقد علی فروزنده درباره نمایشگاه آثار لیلیانا مارسکا در استامبول نوشته است.
• در بخش یاد مهرنوش علیمددی یادداشتی را درباره درگذشت ویکتوریا جهانشاهی دانشور؛ نقاش و مدرس طراحی و چاپ پارچه دانشگاه هنر نوشته است.
• سجاد عمادی در بخش دنیاگردی به نمایشگاه توبی زیگلر در New art centre انگلیس؛ برپایی نمایشگاه نقاشیهای جف سانهاوس در نیویورک؛ عکسهای رو اتریج در گالری گاگوسیان در سن فرانسیسکو؛ مروری بر کارنامه هنری هانس آیکلبوم در لاهه پرداخته است.