گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را دریابید!
نظر اولیور ویک، موزهدار سابق بنیاد بیلر درباره موزه هنرهای معاصر تهران
تعداد زیادی از آثار نیاز به چک شدن دارند پیش از اینکه برای نمایش به کشورهای دیگر قرض داده شوند
موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است و به پول زیادی نیاز دارد تا اداره شود.
اولیور ویک، موزهدار سابق بنیاد بیلر است که چندین بار برای همکاریهای مختلف با «موزه هنرهای معاصر تهران» به ایران سفر کرده است؛ او میگوید: موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است و به پول زیادی نیاز دارد تا اداره شود.
الیور ویک به ایسنا گفت: تیم و مدیریت خوبی در موزه هنرهای معاصر وجود دارد، تیم و کارمندان کارشان را خوب انجام می دهند. اگر بخواهید حقیقت را بشنوید و بخواهم وضعیت غرب مانند موزههای اروپا را با ایران مقایسه کنم موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است و به پول زیادی نیاز دارد تا اداره شود.
او در ادامه تاکید میکند: پیام من به مردم ایران و مسوولان این است که موزه به بودجه سخاوتمندانهای احتیاج دارد. ساختمان آن قدیمی است و احتیاج به مرمت و نزدیک شدن به استانداردهای جدید دارد.
الیور ویک اظهار میکند: من فکر میکنم دستگاههای کنترل هوا (دما) کار میکنند اما بعد از ۴۰ سال به دستگاه های جدیدی نیاز است.
موزهدار سابق بنیاد بیلر میگوید: آثار هنری موجود در موزه کلکسیون عالیای است، آنها در شرایط خوبی نگهداری شدهاند اما نکته حیاتی این است که همانند انسان که برای چکاپ به پزشک مراجعه میکند، آنها نیز نیاز به چک شدن دارند. برای اینکار نیز به بودجه کافی و امکان همکاری با کارشناسان نیاز است. هر هنرمندی تخصص خود را دارد مهم است موزه به این دانشها دسترسی داشته باشد.
او اضافه میکند: در حال حاضر علاقه بیشتری روی آثار موزه وجود دارد، تعداد زیادی از آثار نیاز به چک شدن دارند پیش از اینکه برای نمایش به کشورهای دیگر قرض داده شوند.
موزهدار سابق بنیاد بیلر بار دیگر درباره بودجه موزه سخن می گوید و تاکید میکند: اگر پول باشد میتوان کارهای بیشتری انجام داد.
در رابطه با حفاظت آثار هنری اینجا بخوانید:
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
چگونه مرمت، ارزش آثارهنری را بالا میبرد ؟
سایت تندیس ترجمه و تحلیل مریم اسدی
برای یک مجموعهدار هنری، برپایی نمایشگاهی از نقاشیهایی که به صورت حرفهای بازسازی شده اند، بسیار پرسودتر از تابلوهایی است که دچار آسیب هستند… ادامه در سایت تندیس
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
مستندنگاری و شناسنامه اثر هنری
مستندنگاری و شناسنامه اثر هنری اصالت سنجی آثار هنری سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی در فضای معاصر حفاظت آثار هنری مسئله شناسنامه اثر چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ اقتصادی دارای اهمیت دوچندان گردیده است. به لحاظ حفاظت و مرمت جسمیت مادی اثر و همینطور دریافت اطلاعات به جهت اصالت سنجی و هم مستندنگاری با تکنیکهای تصویربرداری با طول موجهای متفاوت الکترومغناطیسی (Micro، Uv، IR، Xray). نور ماورا بنفش نور ماورابنفش یک موج الکترو مغناطیسی است با […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
چگونه مرمت، ارزش آثارهنری را بالا میبرد ؟
سایت تندیس ترجمه و تحلیل مریم اسدی
برای یک مجموعهدار هنری، برپایی نمایشگاهی از نقاشیهایی که به صورت حرفهای بازسازی شده اند، بسیار پرسودتر از تابلوهایی است که دچار آسیب هستند… ادامه در سایت تندیس
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
پرونده مرمت| لیزر برای طیف سنجی آثار و حفاظت و مرمت نقاشی
استفاده از لیزر برای طیف سنجی آثار و حفاظت و مرمت نقاشی تحقیقات بخش مرمت موزه گتی سایت تندیس ترجمه جاوید رمضانی بخش مرمت موزه گتی دارای فعالیتهای پژوهشی وسیع و جدی در حوزه مرمت آثار نقاشی و هنری است. دراین مجموعه یادداشتها ،سعی بر این است تا مخاطبان و دست اندرکاران هنر و میراث فرهنگی را با فعالیتهای این حوزه و مراکز دیگر مرمت آثار هنری آشنا نماییم. انستیتوی مرمت موزه گتی از لیزر به عنوان یک ابزار خوب […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
اقتصاد هنر و اصالت آثار هنری
جاوید رمضانی، تندیس: چه تفاوتی ست بین یک دلال باسواد و یک باسواد دلال؟ هیچ تفاوتی نیست! تنها در تقدم رفتاری آنان می تواند ارزش این دو صفت را بررسی کرد. این روزها مسئله اصالت آثار هنری از مسائل پرسروصدا گردیده است. گویا اقتصاد، هنر را در رأس بسیاری مسائل قرار داده . سؤال اصلی این مقال آن است که یک اثر جعلی چگونه از یک اثر اصلی تشخیص داده می شود.؟ به عنوان یک مرمتگر و هنرمندی که سابقه زیادی در […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
پرونده هنر چیست | بخش اول: مرمت و معنا
بخش دیگر را اینجا بخوانید: پرونده تعریف هنر | نظریه تقلید (بخش اول) پرونده تعریف هنر | نظریه تقلید (بخش دوم) تحرک بازار هنر و گسترش تبادلات آثار هنری در گالریها و حراجیها ایجاباتی را پدید آوردهاند. یکی از برجستهترین این اتفاقات، شکلگیری حوزه مرمت و حفاظت آثار هنری بخصوص نقاشی است. این حوزه که در مقیاس آکادمیک در سطح جهان و ایران بسیار زیاد است در حوزه ایرانی با منطق سنتی قدمت بیشتری را شاهد است . امروزه مرمتگران […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
پرونده مرمت | پروژه تابلوی جکسون پولاک
پولاک در سال ۱۹۴۳ روی تابلوی Two شروع به کار کرد اما صرفا در سال ۱۹۴۵ به مناسبت دومین نمایشگاه انفرادی خود در گالری گوگنهایم آن را به پایان رساند. دو چهرهی قابل مشاهده بر روی بوم نفوذ پیکاسو و نقاشیهای قبایل بومی امریکایی را نشان میدهد. Two یکی از آخرین آثار فیگوراتیو پولاک است که اجازه میدهد به ما تا مراجع فرهنگی که او را به سمت مرحلهی بعدی آبستره سوق میدهد را تشخیصدهیم.
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
مرمت مجسمههای موزه علیاکبر صنعتی
چرا مرمت مجسمههای علیاکبر صنعتی طولانی شده است؟ مدیر تیم هنری مرمت مجسمههای موزه علیاکبر صنعتی از دلایل طولانی شدن کار مرمت و بازگشایی موزه گفت. حمید شانس – مجسمهساز – اظهار کرد: گاهی در کار مرمت، مشکلات تکنیکی بهوجود میآید که باعث میشود پروسهی آن طولانیتر شود. ما در مرمت آثار مجبور شدیم کارهایی انجام دهیم که پایان کار را طولانیتر کرده است. او ادامه داد: در مواردی، مرمتهای غیراصولی روی آثار انجام شده و معلوم نیست کدامشان کار […]
هنرمند/منتقد؛ هم این و هم آن
هنرمند/منتقد | اثر چیست؟ معنای احتمالی آن چیست؟ به چه درد میخورد؟ در این روزهایی که عکس و عکاسی از من گریختهاست یا من از آن فرار کردهام چه چیز میتواند برایم بامعناتر/بیمعناتر از دبیری بخش عکاسی یک مجلۀ هنری باشد. رنگ این روزها رنگ همهچیز را عوض کرده است. عکس برایم رنگباختهاست و میدانم به سبب همین رنگعوضکردنش در لحظه است که اینگونه دوستش میدارم.[…][۱] […] موضوع، خود عکاسی است همانگونه که چیزها خود عکس هستند. «من» هم تکهای […]
مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر
مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند و مدرس نقاش کانادایی .
مستند نگاری اثر هنری و قانون کپی رایت | روز جهانی مالکیت معنوی
گفتگو با دکتر محمد رضا ششجوانی به بهانه روز جهانی مالکیت معنوی